hétfő, január 04, 2021

töltelékes blog

Eldöntöttem, hogy januárban minden nap fogok blogot írni.

Ma semmi ötletem nincs, ami tetszene is, úgyhogy töltelék lesz megint. Az ilyenkor amúgy is népszerű, még maradt néhány gondolatfoszlány a karácsonyról, amikor aztán dúskáltunk a gondolatokban, mert semmi más dolgunk nem volt.

Azt olvastam valahol, hogy azért boomol most a kriptó, mert jön a szabályozás és most még előtte meg akarnak a nagy játékosok szabadulni a kriptó tartalékaiktól.

Ezt utálom talán a leginkább a kapitalizmusban (na jó, most nem gondoltam végig, hogy van-e valami amit jobban utálok, meglehet, de most ez kezdésnek jó). Hogy úgy tesz, mintha teljes információs játék lenne, közben meg nem az és az aktorok megtanulták a háttérinformációkat kihasználni és közben meg messiásként tetszelegnek, akik rajta tartják a kezüket a piac ütőerén. Közben pedig csak a szabályozás ütőerén tartják a kezüket, azt viszont vasmarokkal tartják.

Az igazi kapitalizmus önszabályozó kéne legyen, a tőke érdeke kéne legyen, hogy a piacon is legyen sok tőkeerős szereplő akik felnyalják azt a sok terméket és nem az ólmot a benzinből. Ha jól emlékszem, ez az Ayn Rand objektivizmusának a lényege, de ma már mindenki kikacagja őt és valószínűleg joggal. Ez még annál is nagyobb utópia, mint hogy egy mesterséges intelligencia ki tudja számítani azt, hogy mi a jó nekünk (bár egyesek ugye azért sírnak, hogy a figyelmünket azért nagyon le tudja kötni, még ha az nem is jó nekünk). Szóval akkor szabályozni kell a piacot, de a szabályozás újabb kiskapukat nyújt a tőkének, hogy mocskosan játsszon.

Azért én mégis úgy gondolom, hogy meg kéne adni az esélyt a mesterséges intelligenciának, hogy ő irányítsa a dolgokat és ossza el a javakat.

Szerintem a mesterséges intelligencia is futna a kriptótól mint a tűztől. Tényleg nem értem mi az értelme bitkoint venni. Na jó, itt kicsit összemosom a dolgokat, ugyanis van olyan kriptó, amely a hasznos számítások elvégzésére alapoz, bár nem értem miért éri meg mellette fenntartani az egész blockchaint, de jobb ha abbahagyom itt, mert tényleg nem értek hozzá és nem is igazán érdekel.

Egyszer majd leírom, hogy mit gondolok a spekulatív befektetésekről. Egyébként meg nem túl érdekes a véleményem, a fővonalbeli gazdasági dogmával megegyező, bár lehet, hogy olyan nem is létezik.

Próbálok jó zenét linkelni, jó?

És képeket is.

Így hamarabb eltelik ez a hónap.

Nincsenek megjegyzések: