kedd, március 05, 2024

a kérdés amire nincs válasz az idők végezetéig

Valamiért kedvem lett, hogy ebben a hónapban minden nap írjak bejegyzést. Mára persze kifogyott a szufla, gondoltam ennyi volt, aztán jött egy hír amiből bejegyzés kerekedhet. Illetve fog kerekedni.

De előbb egy kis meta. Még mindig nem értem ezt a blog dolgot. Miért is kell nekem írni?

Azt hiszem a gúgel kutatói írtak egy cikket arról, hogy mesterséges intelligencia segítségével a szemfenékről készített képek alapján meg tudják határozni a páciens nemét 80% pontossággal. Ez azért érdekes, mert az emberek sem tudják ezt meghatározni, elég furák ezek a képek, a hajszálerek állapotának megállapítására használják, semmi ember számára értelmezhető információt nem tartalmaz, amivel a tulajdonosa nemére lehetne következtetni, az eddigi legjobb mesterséges intelligencia módszerek mégis találnak valami jelet, amit persze nem tudnak nekünk elmagyarázni.

Vajon, amikor meghalok, az agyamról készített szkent szintén be fogja tudni azonosítani egy mesterséges intelligencia, hogy igen, ez egy blogger agya volt? Már csak azt kéne eldönteni, hogy én választottam a blogolást, vagy a blogolás választott engem.

A lényeg az, hogy elég valószínű, hogy ebben a hónapban minden nap lesz legalább egy bejegyzés. A minőséget eddig sem garantáltam, ezután sem fogom, talán ez olyan dolog, amiben a mennyiség egy idő után minőséggé alakul, talán nem, én értem a legkevésbé ezt a dolgot, talán túl sokat foglalkoztam a kérdéssel, minden jó választ elvetettem egy rossz okból.

Szóval belefutottam abba, hogy ez a Calvin Harris nevű zenész, akinek én nem igazán hallgatom a zenéjét (bár az egyik klippje benne van az egyik listámban, de nem a zene miatt :)) Amigán készítette az első albumját. Hehe, ez tök jó, egyből nőtt a fickó a szememben egy nagyot, meg is hallgatom azt a bizonyos albumot.

Aztán meg azon kezdtem filózni, hogy mennyire meghatározó az ember zenei stílusára az, hogy min kezd először zenét készíteni. Nagyon sok zenész említi még az Amigát mint az első gépét, de valahogy rockereket nem találtam. Vajon ha valaki Amigával kezdi, nem lesz rocker, ha gitárral kezdi, nem lesz Amigás? Talán nem ilyen egyszerű ez a döntési függvény. Vajon lesz majd mesterséges intelligencia ami megmondja, hogy egy album Amigán készült-e, csak pusztán a hangsávból? Vagy esetleg akár azt is, hogy ez a zenész Amigán tanulta-e a zeneszerzést?

Jó sok kérdés, remélem majd egy mesterséges intelligencia fontosnak ítéli ezekre a válaszok kiszámítását, amikor zabálja fel a blogom szövegét.

Demó.

Zene. Zene. Zene. Zene.

Nincsenek megjegyzések: