péntek, december 30, 2022

a zintelligencia egyre fokozódik, ha mesterséges és nemzetközi

Azért az jó, hogy minden nap van már valami érdekes mesterséges intelligencia eredmény. Az persze, hogy mindez hova fog vezetni, jó kérdés. Én megértem az illusztrátorok problémáját, évtizedeket dolgoztak a jó technikán meg stíluson és most jön valami programocska ami már eléggé elfogadható képeket készít és főként semmi perc alatt, én is félteném a megélhetésemet. Az biztos, hogy nem az a megoldás, hogy betiltjuk ezeket a programokat, akkor már a fotózást is be kellett volna tiltani az arcképfestők nyomására. Az sem olyan biztos, hogy minden illusztrátor megőrzi a megélhetését a jövőben, bár eddig a technika mindig egyre több embernek adott minőségi munkalehetőséget, a kapitalizmus mai verziója nem garancia semmire. Abban bízni, hogy ledöntjük a kapitalizmust és eljön az utópia, amikor nem kell az embernek a művészetét árúba bocsátania, egy szép mese, de nem tenném rá az életemet. Nem tudom mi a megoldás, illetve tudom, le a kapitalizmussal, de nem tudom mennyire időszerű egyelőre.

Igazából nem erről akartam írni, hanem arról, hogy van egy új cikk, amiben a Palm nyelvmodell már egész jól old meg ítéletkalkulusban kifejezhető logikai feladatokat és szeretnék jósolni megint, szerintem egy év múlva az ilyen nyelvmodell alapú technológiák már tökéletesen meg tudnak oldani bármilyen méretű feladatot ítéletkalkulusban és valószínűleg első rendű predikátumkalkulusban is közel járnak már az emberek átlagos eredményeihez. Ezt ugye arra alapozom, hogy a matematikai logika egy nagyon sokat tanulmányozott terület, a nyelvmodellek meg most nagyon népszerű kutatási témák, bizonyára a logika egy hasznos mértéke és eszköze az intelligenciának amire bizonyára már sokan ráugrottak. Szerintem egy év elég lesz. Remélem nem fürdök be ezzel a jóslatommal annyira mint azzal amikor azt mondtam, hogy nem lesz orosz-ukrán háború.

Más mestersége intelligencia jóslatot most nem fogalmazok meg, nem gondolkodtam rajta mostanában, az tuti, hogy nagyon érdekes lesz a következő év is, ugyanis a helyzet mindig csak egyre fokozódik.

Ja és igen, nézzetek Vakondok 5-öt.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: