hétfő, december 19, 2022

vébét a Holdra!

Engem nem nagyon érdekel a foci, de a most zárult világbajnokságon megnéztem jópár meccset. A döntőt is, mivel egyik országnak sem drukkolok, ezért általában a szegényebbnek szoktam, de csak halkan. Mondjuk most a sokkal szegényebb Argentina soraiban játszott a világ egyik legértékesebb játékosa, szóval a heurisztikám lehet nem igazán azt mutatja, hogy kevesebb pénzből is lehet jó focit csinálni. De annyira azért nem érdekel az egész, hogy bonyolítsak a kritériumaimon. Meg aztán, szerintem az argentinok megérdemelten nyertek, még ha egy kicsit hosszabb is lett az út a nyereséghez, mint ahogy az az elején tűnt.

Számomra az az igazán érdekes ebben a vébében, hogy milyen eszméletlen mennyiségű pénzt áldozott rá Katar, ha jól értettem 220 milliárd dollárról beszélnek, de lehet, hogy még ennél is sokkal többet. Ebből a pénzből építettek 5 stadiont és gondolom még egy-két egyéb épületet és a világ egy jelentős százalékának valamennyire lekötötték a figyelmét egy hónapra.

Ennyi.

Szerintem ez nem sok. Ha mondjuk a figyelem lekötés lett volna a cél, akkor megvehették volna a tuittert a pénz ötödéért és nyomhatták volna a Muszka ámokfutását, szerintem sokkal több ember figyel erre a történetre.

Épületek helyett építhettek volna Hold bázist. Csak 35 milliárd az ára, utána mondjuk évente 7.5 milliárd a fenntartás. Szerintem ezzel sokkal mélyebben beleírták volna magukat a történelembe, mint egy vébé szervezéssel.

Készíttethettek volna 1000 darab 220 milliós filmet, szerintem ezzel is sokkal nagyobb figyelmet kaphattak volna, mint a vébé. Minden ország történelméről egy GOT szintű sorozat is simán befért volna, valószínűleg a szereplők kereszbe-kasul is játszhattak volna, mondjuk Nagy Sándor vagy Napóleon életre szóló szerepet kapott volna.

Valószínűleg ennyi pénzből meg lehetne találni a legtöbb rák fajta, vagy az Alzheimer meg az ALS meg egy sor egyéb betegség gyógymódját. Lehet, hogy nem lesz a projektnek vége 8 év alatt, de tuti megvalósítható lenne szerintem.

Arról meg ne is beszéljünk, mennyi mesterséges intelligenciát lehetett volna fejleszteni. Lehet, még az emberi szintű is egy-két évvel hamarabb jönne össze, abba bele sem jó gondolni, ha mondjuk ők kezdik el irányítani, mire használhatták volna.

Sajnos ezekből mind semmi sem lett, lett néhány stadion egy olyan forró helyen, ahol nyáron lehetetlen a tűző napon pár percnél többet kibírni. Szerintem még több foci sem igazán lesz, senki nem bírja majd a költségeit egy ilyen helyen.

Majd reméljük azért megkapjuk ezeket a dolgokat, ha kicsit később is, mint lehetett volna.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: