szerda, december 14, 2022

az játék előrehaladottáról

A tegnap tettem fel újabb vidiót a játékról, de nem írtam bejegyzést, inkább meccset néztem és jó döntésnek bizonyult. :)

Szóval az van, hogy szerettem volna ugye már elkészülni egy egyszerűsített játékkal, de nem jött össze. A pályák tervezése nagyon nehézkesen ment az előző módszerrel, ami abból állt, hogy én írogatom egy szöveges fájlba be a szabályokat amelyek generálják a pályát. Kicsit hasonló ez a programozáshoz, csak az a baj, hogy nincs rendes segítség a szövegszerkesztő részéről és én még mindig nem igazán jöttem rá, hogy is nevezzem el a dolgokat, szóval rengeteg hiba volt benne. Ezért arra gondoltam, hogy gyorsan összeütök egy szabályszerkesztőt, de szokás szerint a gyors nem lett valami gyors. Régen írtam én már felhasználói felületet és amikor írtam is, általában a döntéseket nem nekem kellett hozni, én csak kódoltam amit kértek. Hát a döntések sem olyan könnyű dolgok, főként, ha az ember egy intuitív de egyben minimális felületet is szeretne. Szóval az én felületem valószínűleg se nem intuitív, se nem minimális, de azért nagyjából megegyezik azzal ami a fejemben van és a legfontosabb tulajdonsága, hogy ha valami nagyon hiányzik, akkor bármikor be tudom tenni. Csakúgy mint a pályageneráló rendszerbe is bele tudok nyúlni, ha valamire még szükségem van. És általában szükségem van még dolgokra, nem olyan könnyű még mindig használni és hát sokszor nem is kezelem igazán szépen a hibákat, csak simán befagyasztom a programot, ha valami nem úgy van ahogy azt elvártam volna. Azt is figyelembe vettem, hogy azokat a dolgokat, amelyeket relatív ritkán kell használni, mint mondjuk az alap építőkockák definiálása vagy az ő ragasztgatásuk meghatározása, azt még mindig tudom a szöveges fájlban csinálni, csak persze olyankor újra kell tölteni a programot.

A lényeg, hogy azért lassan kezdek belejönni a dolgokba, pl. most megcsináltam egy szokásos teszt világot, a Sponzát, ami néhány emeletből és árkádból áll, szépen moduláris, lehetne játszani vele könnyen. Persze még mindig egy kicsit el vagyok veszve fejben, szeretném, ha a véletlenszerűség és a fizikai megkötések összjátéka jobban összejátszhatna és organikusabb formákat tudnék alkotni, de lehet, hogy arra kell még várni egy nagyobb újraírásig. Meglátjuk.

Most mindenesetre elkezdem többet használni a rendszert, hogy végre generáljak pályákat az új játékhoz, most éppen nem akarok azon gondolkodni, hogy ez mennyi időbe is fog telni, remélem nem sokba és hamar ráérzek, hogy mit kell kézzel csinálni és mit lehet a véletlenre bízni egy épületet generáló szabályrendszer meghatározásánál. Azt hiszem, a bejáratok számát azért én döntöm majd el előre...

Nincsenek megjegyzések: