hétfő, december 19, 2022

versbe rendezzük a számokat optimista sorrendbe

Bejelentettek egy új programozási nyelvet, Verse a neve, a metaverzumból jön. Régen örvendtem meg egy hírnek ennyire, pedig ez még csak egy nagyon korai bejelentés, még sok év fog eltelni, míg ebből valami használható lesz. Viszont a részletek nagyon biztatóak. Először is, az Epic pénzeli és irányítja a projektet, ők nem valami elszállt dolgot akarnak, hanem egy olyan nyelvet, ami igazán hasznos lesz számukra a játékgyártásban, tehát egyrészt a hatékonyság elsődleges szempont, másrészt az egyszerűség, használhatóság, integráció is az. Az is jól hangzik, hogy végre merik az utóbbi 50 év elméleti kutatásait is figyelembe venni, ez most éppen egy nem túl gyökér számítási modell lesz, hanem logikai-funkcionális alapokra helyeződik, aminek én örvendek, bár szeretem a hardver közeli dolgokat, azt gondolom, ma már nem skálázódik jól az, ha nagyon közel van a számítási modell a géphez, főleg, ha erre még az is rátevődik, hogy rengeteg lehetőséget tesznek a nyelvbe, amelyek aztán óriási kuszaságban alkotnak egy egészet, mint most a C++. Vicces, hogy különböző cégek különböző képességekről mondják azt, hogy a használatuk a pokolba vezet. Még arról sem lehet egyetérteni, hogy mit kéne kivenni, annyira összekuszálódott ott már minden. Én, aki egyedül dolgozom, elég hatékony tudok lenni, mert nem szálltam nagyon el, de sok embernek együtt dolgozni már egyre nehézkesebb. Szóval a Verse számítási modellje logikai alapokra lett téve, ami egy kicsit nehezebb mint az imperatív nyelvek, de szerintem értelmesebb absztrakciókat lehet rá építeni majd és hamarabb elérik azt ahonnan már nem a nyelv bonyolítása a feladat, hanem az implementáció hatékonyságának a növelése, amiben ugye a csillagos ég a határ.

Na jó, szóval pár év múlva meglátjuk mi sül ki belőle, remélem megéri majd váltani.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: