kedd, október 18, 2022

minden szentnek meg van a helye a pirítóson

Ma egy kicsit gondolkodtam még a politikán. Mindig is úgy gondoltam, hogy eléggé figyelni fogom az eseményeket, mielőtt még nagyon bedurvul a helyzet, eszemnél leszek és lelépek, ha lehet repülővel, nem hajóval. Valahogy mindig sikerül megmagyaráznom magamnak, hogy miért maradok még Romániában. Az egyik ilyen ok az, hogy talán az itteni emberek nyitottak lesznek az algoritmikus kormányzásra, mert amúgy is olyan hiszékenyek és az aktuális politikai kormányzás annyira rosszul csinálja. Ugyanakkor meg a romániai technokrácia felé kacsintgatók még mindig nem csinálták meg ezzel a sok deepfake technológiával, hogy megjelenjen Arsenie Boca arca a pirítóson, a szentek segítsége nélkül nem fog működni a forradalom. Én nem akarok ezzel foglalkozni, én túlontúl hiszek a semlegességben (még). Azért már van pár jó jel, pl. csináltak egy angol csetbotot, Ana-t, ami gondolom néhány kész technológia összekapcsolása. Szerintem itt Romániában nagyot lehetne dobni mesterséges intelligenciával politikai téren, csak érzékkel és jó ritmussal kell csinálni, ami híresen nem a mesterséges intelligencia kutatók erőssége.

Aztán most új évaddal jelentkezett a Babylon Berlin és az első részben bevertek néhány kirakatot és én néztem nagyot, hogy még nincs itt a Kristallnacht ideje és aztán rájöttem, hogy valószínűleg a 30-as években gyakran voltak kisebb-nagyobb Kristallnachtok, míg végül eljött az igazi. És az emberek azt hittek, hogy a nagy Kristallnachtot egy még nagyobb fogja követni, de nem az követte, hanem a II. világháború és a koncentrációs táborok. Szép lassan megfőznek itt minket a tévéképernyők kristályfényében.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: