szombat, január 15, 2022

top 5 leglátogatottabb bejegyzés ezen a blogon

Van egy csomó ötletem, hogy milyen toplistákat gyárthatnék, megpróbálom valamennyire érdekesnek tartani, gondolom a film, zene és játék kedvenceim a legkevésbé érdekesek, nekem mindenképpen. Persze, nem kéne olyan témákat sem választani, amelyeken sokat kéne gondolkodni, vagy uram bocsá, olvasni utána (pl. gondoltam a legviccesebb háborúkra, most, hogy egyesek szerint ezen a hétvégén támadnak a zoroszok, de ehhez a témához sokat kéne túrni a wikipédiát, szóval a történelem kimarad, marad az irodalom, abban megengedett a saját vélemény).

Szóval akkor most a leglátogatottabb bejegyzésekről lesz bejegyzés, mert ezt legalább gyorsan megúszom. Egyébként nem valami rég óta méri a forgalmat a blog, az igazán érdekes időkben, amikor még volt igazi érdeklődés a blogok iránt, akkor nem kapcsoltam be a látogatási statisztikákat, mert úgy gondoltam, hogy nem azért írom a blogot, hogy valami számokat tornázzak fel. Aztán egyszer bekapcsolt magától és nemrég még az analyticsot is beröffentettem, mert mind mondta, hogy több információ van az analyticson és amikor megnéztem, akkor persze rájöttem, hogy valójában egy applikáció analyticsa van bekötve amelyen dolgoztam valamikor a Garminnál és teszteltem az integrációt egy saját kulccsal. Persze, mostanában már a felhasználók követése csúnya dologgá vált, szóval nem is tudom mennyire relevánsak az adatok, pl jön egy csomó megtekintés Lengyelországból, de 0 időt töltenek olvasással, szóval csak valamilyen cég botjai szántják végig a blogot elég gyakran, amit nem értek. Szóval fogalmam nincs mennyire relevánsak ezek az adatok és igazából nem is érdekel, a családom és néhány barátom olvassa csak a blogot akiről tudok, a többi nem számít.

Szóval itt is sorrendbe vannak téve a bejegyzések, amelyek a mérés kezdetétől a legtöbb kattintást kapták.

1. megint. Sajnos csak sejtésem van, ki is volt az a K. Álmos akivel fogadtam, remélem 2029-ben jön a láda sörrel, ha nem, annyi baj legyen. :)

2. megint. Bár ennek a fogadásnak sem emlékszem a körülményeire, azt tudom, hogy ki a Noémi, majd 2029-ben megkeresem, hogy emlékeztessem a fogadásra. :)

3. hírek. Egy mesterséges intelligencia hír leginkább, hogy 2025-re a nagy keresőmotrok emberi szinten fogják érteni a kifejezéseket. Hát, ezt nem tudom mennyire igaz, az biztos, hogy az "érteni" bizonyos statisztikai értelmezésében már most van olyan technológia, amire igaz ez, ugyebár a nagy nyelvmodellek. Hogy mennyire használják is, azt sem tudom, bár mintha volt hír, hogy a gúgel már használja (azaz az indexük már egy ilyen vektoriális reprezentációt is tud, gondolom)

4. jupiter ascending. Hehe, úgy látszik, sokan utálták a filmet, sajnálom, hogy nekem meg tetszett. Most ugye megint előkerült, mint a Watchowskik előző bűne, de én azt hiszem újra fogom nézni, mert bejött. Még az is lehet, hogyha valami olyan gondolatot szül, amit érdekesnek találok, akkor újra írok róla.

5. megint. Ezekre az emberekre is emlékszem, megfizetnek a hitetlenségükért. :)

Na, úgy látszik, a blogon a mesterséges intelligenciáról írt dolgok meg fogadások a legmenőbbek (a lista további részében még a filmek szerepelnek előkelő helyen). Hát, ilyen témákról amúgy is szívesen írok, mert könnyen jön és könnyen megy. :)

Most a végére legyen egy jótúb ajánló is. Élvezem, hogy mostanában már sétára lehet indulni egy ismeretlennel a világ szinte bármely nagyvárosában, ez éppen Tokió. Gyakran teszek ilyen filmeket ki a második monitorra, aztán időnként ott-ott ragad a tekintetem. Mindig is csodáltam azokat, akik filmet tudnak nézni programozás mellett, nekem ez a maximális inger, amennyire a figyelmemet még fel tudom osztani.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: