csütörtök, február 04, 2021

még tőtelék, még

Ezzel a bloggal valami olyasmi a célom, hogy leírjam a gondolataimat. De ma semmi olyan nem volt, amit meg kéne osztani. Ilyenkor marad az, hogy lehet háborogni valami híren, pl ma azon, hogy a nemzeti liberális politikusok pont olyan taplók mint a szociáldemokrata politikusok. Persze most lehetne filozófizálni azon, hogy nem is, meg milyen esetekben igaz és milyenekben hamis ez az állítás és milyen a két párt politikusainak együttes eloszlása a hülyeség tekintetében. De ez a filozófizálás fáj és ezért próbálom kerülni és hát bár ez is rólam szól, annyira mégsem érzem se magaménak, se relevánsnak a témát.

Lehetne még mesterséges intelligenciáról írni, de arról jó lenne nem nagy hülyeségeket írni, egy kicsit komolyabban veszem azt a témát mint a politikát. Ha politikáról hülyeséget írok, az talán még elvárható is, hiszen a pártok mind szeretnek a zavarosban evezni, ma egyet mondunk, holnap mást, vagy máshogy, vagy másnak.

A mesterséges intelligenciában is van rengeteg találgatás, de azért vannak tények is és persze lehet azokat csűrni és csavarni és azt mondani, hogy ami nem 100% az még nem az igazi, de azért mégis csak tények maradnak és néha elég a 90% is. Érdekes, hogy eddig még nem nyúltam igazán expliciten az egyik kedvenc témámhoz, a technológiai szingularitáshoz. Lehet, már nem is annyira kedvenc, vagy csak volt bőven más téma és amikor meg nem volt, akkor idő sem volt, hogy egy jó belendülős posztot írjak. Lehet fogok még cikkekre is linkelni, minden nap jön ki valami érdekes, bár nem tudom ez mennyire érdekli az én kis közönségemet.

Persze nem akarok én megmondó ember lenni az mi-ben, van azokból rengeteg már, én csak nézek itt a partvonalról és ámulok. Lehet egy kicsit optimistább vagyok mint az átlag, de szerintem csak azért, mert nem harcolok minden nap, hogy a buta gép valami intelligensnek tűnő számítást végezzen, de valójában a buta gép egy cseppet sem intelligens, az az intelligens aki az intelligensnek tűnő számítást valahogy kifacsarja belőle. De azt elfelejtik, hogy sokan sokféle számítást facsarnak egyszerre és ritkán, de biztosan, ezek a számítások egyesíthetőek és már két intelligensnek tűnő feladatot tud megoldani a gép és szép lassan, illetve egyre gyorsabban így szépen az összeset tudják majd integrálni egy rendszerbe. Ezért vagyok én optimista, mert az ilyen gyöngyszemekből baromi sokat megtaláltak már, lassan lehet kezdeni összefűzni őket nyaklánccá.

Inkább ilyesmikről kéne írni ezután a töltetléket, mint a buta politikáról, mert úgy tűnik, egyik kopó, másik eb.

Zene. Trololo most. És régen.

Pikszelek.

Nincsenek megjegyzések: