szombat, február 27, 2021

bűn és bűnhődés

Itt ülök az üres oldal előtt és gondolkodom, hogy mit írjak. A mai nap nyugis volt és semmit nem csináltam, még gondolkodni sem gondolkodtam semmin nagyon mélyen. Írtam egy párhuzamos adatmentőt a visszajátszó rendszerhez a játékban, de azt már a tegnap végiggondoltam, nem volt vele gond, nem igazán érdekes téma.

Aztán eszembe jutott, hogy volt ma egy hír, egy autó felment a járdára és megölt két ott játszó kislányt Bukarestben. Soha nem fogom megérteni, miért fogadjuk el azt, hogy az autók ezreket ölnek Romániában minden évben és nagyon sokakat azért, mert a vezetőik messze túllépik a megengedett sebességet. Pedig ezt már régen meg tudnánk oldani, hogy ne így legyen. Lehetne klasszikus módszerrel megoldani, mondjuk olyan büntetést kiszabni a gyorshajtásért, ami elvenné az emberek kedvét a gyorshajtástól, mondjuk egy évre elvenni a könyvüket. Mostanában meg már van modernebb megoldás is, a gps koordináták alapján egy autó el tudja dönteni, hogy városon belül van-e, vagy nincs és ha városon belül van, akkor egyszerűen limitálja a sebességet amelyet elérhet. Nem tudom elfogadni, hogy a társadalom azt mondja, hogy nekik megéri az a pár élet, hogy gyorsabban érjen el a város egyik végéből a másikba. Én általában gyalog megyek és még mindig odaértem ahova akartam.

Nem fog ez így menni sokáig, ilyen blogot nem akarok évekig írni.

Nincsenek megjegyzések: