vasárnap, január 08, 2006

Diótörő

Ma reggel voltam a Diótörőn. Szép volt, tetszett, általában tetszteni szokott. :)) A második felvonásban már kissé kifoszlott a felvarrt nap széle, de már én is kezdtem megszokni. Emlékszem, amikor először láttam azt a díszletet, nagyon tetszett. A zene az nagyon jó, bár egy időben nagyon sokat hallgattam, ott egyes dolgok erősebbnek, jobban kiemeltnek tűntek, de hát ez a karmester ízlésétől függ. A balett is okés, mondjuk amikor a sok nőci van, az nem annyira okés, ott nagyon látszik, hogy nem tudják összehangolni a mozgást olyan igazán, de hát így is szép teljesítmény, nincs mit beszóljak. Még diákjeggyel beengedtek.

Eszter hazament a tegnap, meghalt az oszija, de már jön is vissza még ma este.

Megnéztük (pontosabban végig csak én) ezt a House of 9 című filmet. Elég gyengécske volt, viszi tovább ezt a Sawval megkezdett vonalat, hogy van valamilyen külső hatalom, ami próbára teszi az embereket, most mondjuk csak annyi volt, hogy meg kellett öljék egymást. Akartam egy hosszút írni, hogy valójában a Saw (és főként a filozofikusabban jobban alátámasztott Saw 2) főgonoszának nincs joga csak úgy bíráskodni az emberek felett, azért, mert valahol nem a mi választásunk, hogy hogyan éljük az életünket. A társadalomnak nem boldog, kreatív emberekre van szüksége, hanem droidokra. És amúgy is, a paparazzik hasznosak a társadalomnak, mert használja a bulvár, a bulvárra meg szükség van, ha nem lenne, nem létezne. És a feleségüket megcsaló orvosokra is szükség van, mert valakinek gyógyítani kell. Ezek szerint a nem családos orvosokat nem zárta volna be a kis gonosz? Vagy miért nem a lesi fotós megrendelőjét zárta be? Na mindegy, nem írok róla többet, csak annyi a véleményem, hogy azért vagyunk ilyenek, amilyenek, mert erre halad a fejlődés, hiszem azt, hogy most ez az optimum. Azért háborúzik Amerika, mert valamikor kellett a háború a fejlődéséhez és még nem vették észre, hogy vannak jobb útak is a fejlődéshez. Szerintem kötelező módon észre fogják valamikor venni. Persze, emberileg nem túl helyes most ez, de a fejlődés számára nem az ember a fontos, hanem a jövője. Akármi, most csak írok, mert olvasnom kéne, jó menekvés. Szóval gyenge volt az a House of 9, jobb lett volna valami mást nézni helyette, csak Eszter hallani sem akar mondjuk a Batman Beginsről. Pedig most olvastam, hogy globális illuminációt használtak bizonyos vonatos jelenet bevilágításához. Egyre inkább kezd tért hódítani a filmekben ez a technika, én drukkolok neki, ez a fejlődés útja. Az én fejlődésem útja meg az, ha ezt most abbahagyom.

Nincsenek megjegyzések: