szerda, január 25, 2023

Avatar: The Way of Water

Mivel 13 évet vártunk rá, nem volt sietős megnézni az új Avatar-t. Ma megtettem, de nem vártam sokat tőle, mert néhol a neten azért belebotlottam az infóba, hogy nem túl szuper. Hát tényleg nem az. Lehet, hogy Cameron nem vallja be, de szerintem ő csak egy tengeres-halacskás filmet akart rendezni és rácsapták ezt az Avatar szószt, de csak nagyon könnyűre hagyták, nehogy valakinek megrontsa a gyomrát. Szóval a látvány nagyon szép, de a történet harmat gyenge és így már messze nem olyan ütős az eredmény, mint az első részben volt. Persze, a milliárdok dőlnek, szóval lesz folytatás, bizonyára a technológiával még rengeteg filmet meg fognak csinálni, mindenki boldog, kivéve az embereket, akiknek semmi nem elég, meg a Navikat, aki szeretnének békében élni a képzelet mezsgyéjén.

Tetszett a végén a Titanic jelenet, meg az az apró adalék a világhoz, hogy a nagyobb agytérfogatú állatokkal beszélni lehet.

Most mit mondjak, kár érte? Nem hinném, hogy ilyen szinten egyáltalán akarnának jó sci-fi-t csinálni. Túl kevés embernek kell a jó sci-fi, a híg fosra sokkal nagyobb a kereslet. Tessék könyvet olvasni, vagy kalandjátékot játszani, ha sci-fi kell.

Demó.

Zene.

4 megjegyzés:

Janos írta...

Eleg lessz nekem stream-en megnezni amiko' majd kijon. Ha azt mondod hogy gyenge a tortenet az elsohoz kepest. Huuuha... Hogyismondjam, az elsonek sem volt agyrepesztoen bonyolult tortenete. :)

mzsolt írta...

Ja, hat az elsoben sem volt tul bonyolult a tortenet, de legalabb el lehetett gondolkodni a vilagon, meg azon, hogy mennyire hiheto az, hogy a genetikai fejlodes lehetove teszi, hogy letrehozzanak egy idegen genetikaval rendelkezo testet es azt szinkronizaljak a sajatoddal, mig a fegyverek meg mindig a mostani geppuskak szintjen vannak.

Sajnos a masodik reszben semmi uj nincs, csak uszkalnak egy csomot, meg persze bunyoznak, amikor eljon az ideje. Nagyon lehangolo volt, hogy ennyire alacsonyra tettek a lecet, de azert valoszinuleg a kovetkezo reszt is megnezem moziban. :) De szerintem is boven eleg megvarni a streaming verziot, ha nem vagy nagyon Avatar fan.

Janos írta...

Az elso annyira fel volt hype-olva hogy, mivel hogy akkor meg nem volt mallunk (se mozink) Banyan, lementunk Kolozsvarra megnezni. Aztan meg megneztem egyszer-ketszer a letoltott valtozatot, es egyszer BluRay-en miutan megvettem egy Titanic-os combo pack-et leszalitva. :) Ugyhogy nem mondhatom hogy nem tetszett, legalabbis mint vizualis elmeny f@sza volt.

mzsolt írta...

Huu, nekem nagyon bejott az elso resz: https://mzsolt.blogspot.com/2010/01/avatar_1848.html

Megneztem vagy negyszer moziban, sokat agyaltam akkoriban rajta. Fokent a vilag tetszett meg es vegtelen sokat tudtam spekulalni azon, hogy miert alakultak igy a dolgok es hogy valt az emberek tarsadalma azza amit ott bemutatnak. Aztan persze egy ido utan lejottem a temarol, jott ujabb cucc amin lehetett filozni.

Sajnos a masodik resz semmi ujat nem hoz a vilagban, nincs amin filozni.

Igy, hogy ennyit gondolkodtam rajta anno, azt hiszem, nekem az Avatar uzenete az, hogy ami nonszensz abban a vilagban, az nonszensz a mi vilagunkban is, ami visszatart minket. Amugy meg csak a latvanyert megyek, az azert meg mindig nagyon jo, csak mar nem annyival jobb mint a tobbi film.