kedd, december 12, 2023

napoleon (2023)

Elég epikus volt, de nekem nagyon nem ilyen Napóleon kép él a fejemben, ezért annyira nem is tetszett. Ráadásul nagyon távolról kezeli a figurát, úgy mutatja be mint egy halk szavú kissé tétova embert, ami az én fejemben távol áll az igazságtól, ráadásul csak a hadvezért és szerető oldalával foglalkozik, pedig Napóleon államférfiként is nagyot alkotott és a tudománnyal is érdekesebb kapcsolata volt mint az akkori átlagos királyoknak. Ráadásul az a híres waterlooi lovasroham is elég gyengécskére sikeredett. A Josephinet érintő részek meg egyenesen értelmetlenül vannak vágva, ez talán inkább csak reklám a 4 órás vágáshoz, ami gondolom csak Apple TV-n lesz elérhető. Ráadásul Josephine inkább csak szenved és boci szemekkel néz, ez megint nem felel meg annak ahogy én elképzeltem.

Szóval inkább nem tetszett mint tetszett, talán én vártam el túl sokat, Napóleon azon ritka csókák egyike, akinek elolvastam az életrajzát, de már jó régen volt, mindenesetre nekem nagyon más kép volt a fejemben.

Persze, akkora a téma, hogy simán lehetne egy hat szezonos sorozatot is szentelni neki, mint amilyent II. Erzsébet kapott és akkor még a kor bemutatását össze is kéne csapni. Talán egyszer majd megcsinálják azt a sorozatot is, ha nem omlik a világ össze előtte.

De azért jó volt elmenekülni a jelenből egy múltba, amit nem igazán értek, de érdekel. És hát a nyitó jelenet Marie Antoinette lefejezésével azért elég zúzós volt, nem is tudom mikor láttam utoljára ilyen erős nyitó jelenetet.

Ami talán leginkább zavar, hogy nincs egyetlen eredeti gondolat az egészben, talán hacsak a főhős természetének eltorzítása nem vehető annak. Egyik mellékszereplő azért üzenhetett volna valami a jelennek is, megdicsérhették volna a köztársaságot, vagy Beethoven is sertepertélhetett volna néhány másodpercet, szerintem elég rosszul volt beosztva az idő a hangulat és a történelmi jelentőségű jelenetek között.

Ehh, azért érdemes megnézni, ha valakit érdekel Napóleon, a képek szépek, bár a színek elég komorak.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: