péntek, december 31, 2021

Matrix: Resurrections

Ugyebár most megy a moziban az új Mátrix. Tegnap este megnéztük, mert szerintem jövő héten már a többel jön haza az ember a moziból, mint néhány új gondolattal, ha még egyáltalán nyitva lesznek a mozik.

Nekem alapvetően tetszett, de én akkora Mátrix fan vagyok, hogy bármi jöhetett volna, ha My Dinner with André mintájára Neo, Trinity és a Főkonstruktőr dumálgattak volna egy asztalnál két órán keresztül, az is bejött volna.

Megpróbálok nem lelőni dolgokat, szerintem sikerült, aki még nem látta, az is olvashatja anélkül, hogy megtudná, ki fog győzni a végén.

Ami elkészült végül, az is bejön, mert látszik benne az, hogy Lana tudatában volt, hogy nem lehet értelmesen folytatni az eredeti Mátrixot, már a második és harmadik filmben sem igazán sikerült egyesek szerint (szerintem nem), hát még a negyedikben, szóval akkor készítsünk olyan filmet, amiben ő is elmondja a magáét a világról, de az se maradjon hoppon, aki bunyót meg fegyvereket akar látni gyenge megvilágításban szuper közelről. És persze azok se maradjanak hoppon, akik a Mátrix vallás újabb kinyilatkoztatásait várják, mert úgy gondolják, hogy van valami eredeti is abban a maszlagban amit az alkotók összegyúrtak. Egyébként egyre inkább az kezd a véleményem lenni, hogy nincs, illetve ha van is, azt alárendelik a filmek törvényszerűségeinek (a jó le kell győzze a rosszat, a szerelem minden akadályt legyőz, stb.) és ez sajnos kinyírja azt a vékony kis gondolatsort, amit a technológiai fejlődés, a beláthatatlan következmények és a kapitalista kizsákmányolásból sikerült összegyúrni. Persze, mivel nagyon sok ötletet összegyúrtak és a jelenbe helyezik a sztorit, mindenki talál benne valamit amivel azonosulni tud, de szerintem ez csak az eladásokat szolgálja, az alkotók igazából a transzszexuális életről akarnak beszélni és a Lana és Lily átváltozását figyelmen kívül hagyva a film csak egy jól megcsinált bűvészmutatvány. Illetve, annyira nem is jól, a nagy autós üldözés közben valahogy úgy éreztem, hogy nagyon nincsenek a nyeregben az alkotók, nem tudom miért, talán az éjszaka nem volt elég sötét, vagy fene tudja, de nem volt nagyon filmszerű nekem.

Az is bejött nagyon, hogy most kicsit könnyedebbre vették a stílust, maga a Mátrix már nem az a zord hely, ahonnan nagyon menekülni kell, csakis olyanoknak ajánlott, akik nem találják meg az életük értelmét valami hobbiban és egy csokis croissantban a reggeli kávé mellé.

Szóval remélem még folytatják, nincsenek elvárásaim, talán csak annyi, hogy ne olyan legyen mint az előzőek, ezt hozza ez a film, a világmegváltást bízzuk másokra.

A legjobb mégis az lenne, ha lenne új Animátrix új kis történetekkel, de szerintem ennyire azért nem élünk jó világban. És a croissant ára is csak megy felfelé.

Lehet, még visszatérek rá, ha látom újra a filmet, a Mátrix alapkő az én filmes világomban, időnként muszáj visszatérnem rá, mától egyébként bekerült az eredeti trilógia az HBO műsorába is, szerintem nemsokára újra fogom nézni őket.

Zene. (ha eltűnne a jótúbról, akkor megjegyzem, hogy a Conga Fury Animatrix verzióját linkeltem, nekem az a legmátrixabb zene).

Nincsenek megjegyzések: