szombat, december 04, 2021

az játék előrehaladottáról

Tettem új videót a játékról.

Több mint három hónap elmúlt a legutóbbi videó óta. Ennek egyszerű oka van, közben vagy kétszer is újraírtam a grafikai részt. Régen volt az, amikor én grafikus endzsint gyártottam (egész pontosan, még az egyetem alatt, aminek lassan 20 éve). Közben nagyon sokat változott a világ és én nem igazán tartottam a lépést. Az is ennek a projektnek az egyik célja, hogy egy kicsit megint felvegyem a fonalat.

Szóval mostanában másképp kell hatékony endzsint írni, meg nekem az egyszerűség is fontos volt valamennyire, meg a modularitás is. Szóval tettem pár fölösleges kört, de ami kijött, az egyelőre meg kell feleljen, mert nincs több időm rá. Még sok grafika dolgot kell írni, dinamikus fényeket, animációt, szerencsére ez utóbbira van kész megoldás, be fogom gonoszul emelni egyben, reméljük nem lesz nehéz meggyőzni, hogy azt csinálja amit én szeretnék.

Meg aztán, ez elég csirke árnyékolás lett, megy a több fény támogatása, de nem tudtam hozzá egy jó tesztpályát készíteni, szóval maradtam a legegyszerűbb esetnél és még itt is gondjaim vannak, hogy hogyan is számítsam ki a virtuális kamera irányát, amelyet az árnyékolt részek megállapítására használok. Ja és még kell tanulmányozni a régi fps-ek vizuális identitását is, nem csak technikai okai voltak annak, hogy a szörnyikék és a tárgyakra nem vetült árnyék, csak a háttérre.

Van még munka sok, kicsit megint csúsztam mindennel, de be fogom fejezni ezt a játékot, ha addig élek is...

Nincsenek megjegyzések: