csütörtök, november 27, 2025

az játék előrehaladottáról

Csak egy rövid kis bejegyzés. Nem semmi, hogy több mint 6 év után most esett le nekem, hogy mivel a voxelekből álló téglatesteimnek 1 egységnyiek az oldalai, vagy a belső részük lesz egyenlő részekre felosztható (például 5x5x5-ös részekből 2x2x2 fér egy 12x12x12-es dobozba), vagy a külsejük (ebben az esetben a doboz nagysága lesz 10x10x10, aminek a belseje ugye 8x8x8, de ha mondjuk kettőt összeragasztok (egymás mellé teszek mondjuk X tengely mentén), akkor annak a belseje már 18x8x8 (mivel a külseje 20x10x10) ami nem egész többszöröse a 8x8x8-nak).

Ezt a problémát érzékeltem amikor tesztelgettem bizonyos eseteket, mind külső, mind belső esetben, de csak most akartam összerakni a kettőt. Nem semmi.

Két megoldás lesz, az egyik az, hogy valószínűleg az elején eldöntöm, hogy a belsőkben vagy a külsőkben lesz a nagyobb komplexitás az adott pályán (a standard fps-ek amúgy is általában belsők összekötögetve néhány folyosóval, de mondjuk én most nem fps-t készítek, csak majd legközelebb). A másik megoldás, hogy még mindig a belsőkben lesz az egyen köz, de a külsőket kiterjesztem egy külső egyen köz többszörösére, talán csak egy kis zöldövezetet kapnak az épületek, talán felfújom őket, ez még attól is függ, hogy hol lesznek a bejáratok. Az is megoldás lehetne, hogy mondjuk a falak vastagsága megegyezzen a belső egységgel, de ez nem olyan jó ötlet, mert elég nagyra akarom az egységet, hülyén fog kinézni. Bár részben az is a célom, de azért mégsem lehet emeletes Wolf3d a játék.

Nincsenek megjegyzések: