vasárnap, november 02, 2025

az játék előrehaladottáról

Most nincs vidió, ez most csak egy kis morgolódás magamnak, de hát ez most egy ilyen hónap, amikor kicsit felrúgom a szabályokat és olyan dolgokról is írok, amiket mostanában kerültem. Szóval ez most csak programozóknak szól, meg nekem, bár nem hiszem, hol valaha is el fogom felejteni a tanulságot.

Szóval dolgozom a játékon, egyre többet, de még mindig nem fejeztem be. Még mindig a pályageneráláson dolgozom. Most már rájöttem, hogy hiba volt az ahogy megcsináltam a rendszert. Nem az a nehéz, hogy az egyes elemeket hogyan kötöm egymás után, hanem az, hogy hogyan választom ki azt, hogy melyik elemek kötődnek össze egymással. Vagy más szóval, nem elég expresszív ez a környezetfüggetlen nyelv. Talán azért is, mert bár a nyelv környezetfüggetlen, azért implicit módon van környezet, az előző szabályok által félig felépített világ igenis befolyásolja azt, hogy milyen szabályok alkalmazhatók. Persze ezt környezetfüggően leírni elég nehéz lett volna, nem is tudom most elképzelni.

Ki kéne dobni a végrehajtó kódot és visszatérni a C++-hoz hogy szabályokat írogassak amelyek felépítik a világot, de mivel nem tudom mennyi idő alatt tudnám átalakítani vagy újraírni a most létező lehetőségeket (azért a back tracking nagyon hasznos) ezért nem merek belevágni. Inkább toldozom-foltozom a mostani rendszert, már ott tartok, hogy a szabályoknak van egy második rendszer is az írásukra és persze megint lua függvényeket írogatok ezen rendszer felé, hogy valamennyire paraméterezhetőek legyenek ezek a szabályok. Valahogy annyira megszokta az agyam a programozási nyelvekben megszokott módszereket, mint pl. a paraméterek átadása, vagy egy verem amibe pakolgatni lehet dolgokat, vagy hogy bármelyik függvényt meg lehet hívni bármelyik másból, hogy már nem is tudok algoritmikus feladatokról gondolkodni nélkülük. Amikor meg akarok oldani valamit, érzem, hogy az agyam mind azon filózik, hogy hogyan tudná bevezetni ezeket a dolgokat, de sajnos lehetetlen abban a rendszerben amit csináltam. Most meg kell elégednem azzal, hogy annyit tud a rendszer, hogy kis lua függvényeket lehet berakosgatni a szabályokba, de semmi szemantika nincs az egészben, az egész csak sztringmásolás. Úgyhogy persze a legbutább hibák vannak az egészben, amit nehéz debuggolni. Nem lett volna szabad lemondani a rendes szkript nyelvről valami őrült specifikációs nyelvért, ami sose ment úgy ahogy szeretettem volna, talán egyszer-kétszer találtam valami szép megoldást benne, amit nem direkt tettem be egy feladat megoldására. Tisza hűlye vagyok.

Meg aztán, ambícióban nem volt hiány amikor kitaláltam ezt a projektet, mindent magamnak csinálni (szinte), újra feltalálni a láthatóságot hozzá, párhuzamosan generálni a pályákat a játékkal, pályákat generálni, stb... Egy dolog is elég lett volna ebből, ha meg kell oldani egy új játékban.

Na majd hétfőn remélem rájövök megint, hogy hogy oldjam meg az aktuális problémát és futom a köröket tovább, hűvös halomba. Lassan elfogy a pénzem amit a játékra szántam, a vésztartalékhoz nem nyúlunk és vissza kell mennem dolgozni. De hova, az is egyre problémásabb? 

Nincsenek megjegyzések: