szombat, február 11, 2023

én egy analóg zajt digitális zajjá átalakító álomkör vagyok

Csak néhány dolog ömlesztve, mert nincs kedvem mindenről külön bejegyzést írni, de ezek a gondolatok érdekesek számomra.

A törökországi (és szíriai) földrengés utáni képeket nézve, azt hiszem, megértettem, miért olyan minimalista az ősi japán építészet és lakberendezés. Amikor olyan sokat remeg a föld mint ott, minden fölösleges tárgy veszélyforrás...

Miért beszélnek az orosz vezető politikusok annyi hülyeséget a háborúval kapcsolatban? Mert félnek, hogy Putyin kinyíratja őket, ha potenciális árulóként tekinthet rájuk, ezért diszkreditálják magukat nyugaton. Kamil általában nagyon érdekeseket ír orosz témában, ezt is ő írta. Szerencsére én megúsztam egy totalitárius rendszert, remélem nem csöppenek egy másikba se és nem kell megértsem a logikájukat soha.

Egyesek nagyon dolgoznak azon, hogy a mesterséges intelligencia meg tudja indokolni a predikcióit, mert talán így az emberek jobban hisznek majd azokban a predikciókban. Lesz ennek egy nagyon érdekes következménye. Minden tudomány, zene, festészet, filozófia fejlődését rekonstruálhatjuk majd ha időrendben adogatjuk be a műveket és a régi tudásra alapozva kell megmagyarázza az újabb műveket. Mondjuk a piszoárral kicsit gondban lesz, de ha egy kicsit fellangyítjuk a generátort, reppelhet Plató stílusában, szerintem nagy fun lesz.

A tegnap a moziban láttam két reklámot is. Az első egy játékból (az OG szerepjáték, a Dungeons and Dragons) inspirált filmé volt, a második meg egy képregényből inspirált filmé. Az elsőt érdekesnek találtam, a másodikra fujjoltam, pedig ugyanarról szól mindkettő, holivud kifogyott az ötletekből ami nagy nézettségű filmeket produkálhatna és mindenfelé kapkodnak, hogy valamit összekaparjanak ami az embereknek tetszik. Lehet a számítógépes játékokból készült filmeknek megint reneszánsza lesz, mint a 90-es években, amikor azt hiszem megjelent ez a zsáner (akkor ugyebár a Mortal Kombat volt az első nagy sikerű film, amit számítógépes játék ihletett). Én nagyon fujjolok a képregényből készült filmekre, na nem azért, mert bármi bajom lenne a képregényekkel, hanem mert unalmas semmitmondó filmeket készítek belőlük és baromi unalmas a világegyetem megmentése hetvenmilliomodjára is. Anno olvastam kis Pókembert meg X-Ment, de az igazi kedvenc a Garfield volt, vajon miért? :)) Szóval a 90-es meg 20-as évtizedek párhuzamánál maradva, talán megint lesznek jó filmek amelyeket játékok ihlettek. Persze, a Last of Us nem viheti el az egész zsánert a hátán, szóval remélem lesz jó film a Civilization-ból is. :) Ja, hogy már be is jelentették?

Ja, és még egy példa, hogy visszatér a 90-es évek. Szomorú szamuráj akkor és most.

Demó.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: