péntek, április 02, 2021

biggus péntekusz

Ma van nagypéntek. Én nem vagyok sem vallásos, sem Istenben nem hiszek. Most viszont a Jézus Krisztus Szupersztárnak a vége felé jár a jótúbon elérhető verziója és én azon gondolkodom, hogy nálunk Júdás messze nem annyira fontos karakter mint a nyugati kulturális Jézus feldolgozásokban, pl. a JCS-ben. Meg a Kazandzákisz könyvében is ha jól emlékszem, Júdás volt a másik főszereplő, az egyetlen fickó aki Jézushoz mérhető küldetéstudattal rendelkezett.

Mondjuk engem most inkább az gondolkodtat el, hogy hogyan lehet az, hogy ebben az országban több ember hisz abban, hogy Jézus meghalt a bűneinkért majd 2000 éve, mint abban, hogy a vakcinák működnek és az egyetlen valós megoldást kínálják arra, hogy a legkisebb emberáldozattal vészeljük át ezt a járványt.

Azt hiszem, a vakcina a mai nap Jézusa, de hiányzik a Júdás hozzá, csak Péterek vannak, de azokból sok.

Hmm.

Igazából arról akartam írni ma, hogy a Rodionról szóló dokfilm egy olyan jótúb csatornán volt, amelyen román filmek, dokfilmek és rövid filmek találhatóak, teljesen legálisan. Az a gond, hogy nekem nem nagyon jön be a román film termés, de azért néha meg fogok próbálkozni egy-két alkotással és ha találok valami jót, akkor lesz rá link. Pl. ez a rövid film egész jó. Megtalálható még a Jó utat is, emlékszem minden ezzel a filmmel volt tele 2004-ben. Nem ajánlom, de mazochisták végigpörgethetik. Azt hiszem, a pörgetés a legjobb dolog amit a jótúb adott a filmvilágnak. Ott van még a Moartea domnului Lăzărescu is. Ezt sem ajánlom, Cannes ide vagy oda.

Zene. JCS. Júdásra talán jobban oda kéne figyelni megint.

Nincsenek megjegyzések: