szerda, április 21, 2021

az játék előrehaladottáról

Újabb videót tettem fel.

Ezúttal nem túl hosszú a szöveg, ugyanis csak fényeket tettem be. Végre egy kicsit dolgozgattam tisztán grafikai dolgon, valamikor nagyon kedveltem az ilyen dolgokat, csak hát tisztában vagyok, hogy az én játékom nem annyira a grafikáról fog szólni, ezért mind olyan dolgokon dolgoztam, amelyeknél minél nagyobb szabadságra volt szükségem a kísérletezéshez, ezért a grafikát minimumon nyomtam, hogy ne kuszálódjon bele a többi rendszerbe. Animációt pl tényleg csak akkor fognak kapni a figurák, amikor a teljes mesterséges intelligencia rész készen van és már nem szenved olyan változtatásokat amely az animációra hatással lehet.

Na jó, szóval fények. Hát egyelőre statikus fények, lightmappel megoldva, jó kis régi módszer ez, de én szeretem és szerintem elég is lesz nekem, nem nagyon hagyok majd elég időt a játékosnak, hogy azon filózzon, hogy a karakter miért nincs árnyékban, ha a fal mögötte árnyékban van. Persze lesznek majd mozgó fények is és még árnyékot is fog néhány vetni, de ez az alap árnyékolás lesz, semmi nagyon fenszi.

Azért is jók a lightmapok, mert így megoldottam, hogy vérpacák is fröccsenhessenek majd a falakra. Ez is egy relatív egyszerű effektus, de nagyon hatásos. :)

Hát kb ennyi most, lehet valamikor lesz egy filozofikusabb bejegyzés is arról, hogy miért írom én meg ezeket a régi dolgokat, amelyek már egy klikkel is elérhetőek a modern játékfejlesztő rendszerekben. De nem ma, ma egy nagyon buta kis bugot kergettem egész nap és még csak meg sem oldottam, hanem csak nem nagyon látszik. :)

Nincsenek megjegyzések: