csütörtök, április 15, 2021

Dolor y gloria (2019)

Almodóvar legújabb filmje. Nem rossz, de valahogy egy kicsit lapos és nincs benne nagy üzenet sem. Viszont jócskán önéletrajzi ihletésű, szóval akkor kicsit olvasgattam a mesterről a wikipédián.

Érdekes, hogy már a kezdetektől mennyire elszántan akart filmekkel foglalkozni, super8-ra készítette az első amatőr filmjeit még hang nélkül, mert ahhoz stúdió kellett, az otthoni vágáshoz gondolom elég volt az olló. Vetítéskor meg ő maga mondta alá a dialógust és egy kazettáról játszotta vissza a zenét. Nem semmi lehetett.

Arra gondolok, hogy mostanában már nem nagy dolog beszerezni a kellő technikai hátteret, ha valaki filmeket akar készíteni. Valószínűleg egy 100 dolláros mobiltelefon már teljesen elég, ha az ember nem akar nagyon speckó dolgokat csinálni. Azon a telefonon már meg is lehet vágni a filmet és zenét is lehet rakni alá. Sőt, mostmár a terjesztés sem gond, lehet pakolni a jótúbra a cuccokat orrvérzésig. Lehet, hogy most nőnek fel a jövő Almodóvarjai, most még mindenki beszól nekik jótúbon, mint ahogy a mesternek is tuti beszóltak anno, amikor az első filmjeit készítette, de ők ki fognak tartani.

Vagy nem. Lehet, hogy a jótúb megnyomorítja a sarjadó tehetségeket, mert mindenki a hálivúdi blokkbászterekhez méri magát rajta.

Meglátjuk, egyelőre én még nem hallottam senkiről aki jótúberből lett volna profi filmes.

Zene. Rájöttem, hogy a filmes posztokhoz berakhatom a zenéjüket, nagyon sok minden fent van a jótúbon. Bár meg kell vallanom, ezt többet hallgattam ma. Szeretem a fúvósokat. :)

Nincsenek megjegyzések: