kedd, július 18, 2023

nézzük bele a kristály csolnakba jó mélyen

Az utóbbi napok a horror öregotthonokról szóltak Romániában, ami egy nagyon elszomorító dolog, nincs is kedvem írni róla. Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy nem kéne írjak politikáról, mert egy szemét disznó banda az egész. De sajnos nem lehet kibújni előlük, legalábbis nem addig amíg el nem húzunk ebből az országból, de problémák mindenhol vannak sajnos.

Most viszont adódott egy érdekes probléma, amiben lehet kicsit spekulálni, ezért kihasználom az alkalmat. Szóval az van, hogy jókora lyuk tátong a költségvetésen és tuti adóemelés lesz a vége. A kérdés csak az, hogy milyen adót fognak emelni. Nem fogok minden lehetőségen végigmenni, az hosszú lenne, de szerintem az ÁFÁt fogják emelni, mert nem elég tökösek ahhoz, hogy egy társadalmi osztály haragját magukra vegyék, így teríteni lehet a hatásokat és az utálatot is. És persze rá lehet kenni az egészet a gonosz kapitalistákra, ami talán nem is egészen alaptalan most. Sőt, még arra is van egy kis esély, hogy kénytelenek lesznek lenyelni az adóemelést, mert eléggé kifutott már a kereslet növekedési potenciálja.

Persze, nem vagyok én közgazdász és mint a példa mutatja, ők sem látnak a jövőbe, szóval meglátjuk mi lesz. Visszatérünk a témára ha megvan a megoldás, ez az egész bejegyzés csak azt akarja tesztelni, mennyire fedi az amit én hiszek a racionalitásról azt amit a kormány hisz. Persze, lehet vannak olyan rejtett változók amelyeket én nem ismerek és teljesen mellé megy a számításom, ami persze az én bajom, meg azoké akik hasonlóan gondolkodnak mint én.

Demó.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: