szombat, július 22, 2023

a mesebeli kígyó a mesebeli turul farkába harap amikor az éppen sétáló sasost játszik

Na, úgy látszik a gúgel mégsem tör a blogom életére, megmaradtak a képek a blogon.

Akkor írjunk még valamit. Nagyon nincs semmi okos dolog amiről írni akarnék, úgyhogy akkor jöjjön valami személyes dolog. Persze, nem túl személyes. :)

Szóval mostanában az van, hogy néha sétálok a városban, hogy mozgassam a lábaim, mert az elvileg jó. De mivel már eléggé unom Kolozsvárt, rákaptam a podcast hallgatásra séta közben, egyébként általában nem szoktam zenét hallgatni amikor bóklászom a városban, valamikor nagyon régen, amikor még 1 gigás mp3 lejátszóról nyomtam az ipart, talán 1-2 évig csináltam, de nem lett tartós hobbi belőle. Az sem volt rulez, hogy lusta voltam cserélgetni a zenéket, de a Mythos-t meghallgattam vagy 1 milliószor, az tuti. Mostanában viszont Lexet hallgatok, meg nagy ritkán még IDDQD-t.

Ma viszont nagyon sokat sétáltam és két podcastot is meghallgattam félig, az elsőnek a második felét, a másodiknak az első felét, de kénytelen voltam itthon befejezni, annyira érdekes volt.

Ezeket akarom most ajánlani.

Az első a Zuckerberg podcast. Elég érdekes látni a fickót, szép lassan ő lesz a jó fiú a tech szcénán. Nem gondoltam volna, hogy így megváltozik a véleményem róla, persze fészbukkot nem csinálok, de az, hogy kiesett a kegyelt pozícióból és keményen kell kapálóznia, hogy megint releváns legyen és mert a vérre feltenni egy csomó pénzt, most meg pivotál a mesterséges intelligencia irányába és próbál befűteni a nagy játékosoknak (gúgel és ópenéjáj/májkroszoft) és persze a Yann LeCun mantráit adja elő (az ő szájából egyáltalán nem hihető, hogy nem egy nagy centralizált éjáj lesz a nyerő megoldás, hanem sok kicsi) érdemessé teszi meghallgatni őt. Az mondjuk amikor a mestint által segített hirdetésekről beszél, lehet tőle jön, de elég nevetséges. Viszont az tényleg érdekes, hogy a fészbuk mégis csak a felhasználóiról szól, ha a felhasználóinak rossz lesz, elvesztik a munkájukat a mestint következményeként, akkor a fészbuknak is rossz lesz. Persze, lehet Márknak nem lesz rossz, csak én látom úgy a kapitalizmust, mint akik végső soron képtelenek kooperálni. Érdekes lehet az erő dinamika most a szilikon völgyben, az tuti.

A második a Yuval Noah Harari podcast. Na ez tényleg olyan cucc, aminek minden perce arany, nekem nagyon bejött, mindenben egyetértettem vele igazából, csak nem mindent tudtam magamnak ilyen jól megfogalmazni. Nekem kimaradtak a fickó könyvei, rengeteg más okos ember könyveivel egyetemben, de lehet pótolnom kéne, csak a részletek is megérik, főként mivel bizonyos olyan dolgokat is érint, amilyen témákban én is szoktam néha vitatkozni a környezetemmel és általában hamarabb feladom a vitát minthogy esélyem lenne egy kicsit is változtatni az emberek meséiben amikben hisznek. Talán az lenne a legjobb, ha vennék egy könyvet és azt mindig kölcsön adogatnám. Igazából azért született ez a bejegyzés is, hogy ezt a podcastot ajánljam, még ha kis szószt öntöttem is köréje. Egyébként a mesterséges intelligenciáról is érdekeseket mond, nem tudom az EU honnan vette az ötletét, hogy illegálissá tegye az olyan botokat amelyek embernek adják ki magukat, de remélem segíteni fog nekik jól megindokolni ezt a döntést, még akkor is, ha az amcsik az innováció végét féltik tőle. Itt az ideje a sarkunkra állni.

De ha már itt ajánlgatok jótúbokat, akkor ajánlom ezt a vidiót is.

Demó.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: