kedd, augusztus 23, 2022

a modellek új generációjáról már nem tudjuk levenni a szemünket

Na, megjelent a csoda-modell, amellyel mindenki festővé válik.

Sajnos az én gépemen nem fut, nekem még 18.04-es ubuntum van, mert szeretném ezt célozni a játékkal és nem vagyok elég ubuntu betyár, hogy egy újabb verzióról fordítani tudjak erre a glibc-re. Ezen a verzión megpróbálgattam pipelni a dolgokat, de az onnx egy adott ponton kiírta, hogy nem támogatja és itt feladtam. Na nem baj, a modellt behúztam, ha véletlenül a világ olyan irányba menne, hogy mégsem akarnánk, hogy mindenkiből festő legyen, nekem azért legyen rá egy kis esélyem. :)

Egyébként szerintem is ez egy nagyon fontos mérföldkő, lehet, hogy népszerűvé válik ezeknek a modelleknek az alkalmazása és tényleg sokan kipróbálják és hasznosnak találják a mesterséges intelligenciát, már azon a rengeteg módon kívül, ahogy használják, de nem tudnak róla.

Az is jó lenne, ha jó fogadtatása volna a modellnek és egy-két év alatt elfogadottá válna és végre a nagyok is bevállalnák, hogy kicsit komolyabb modelleket is közkincsé tegyenek, a gúgel nagyon lapít mostanában, a fészbuk talán még a legnyitottabb. Legutóbb is kiadtak egy nyelvmodellt ami azt mondja, hogy Márk egy tirannus és mindenki ugrott, mintha bármit is jelentene, hogy a fészbuk modellje ilyen szavakat generál és nem amolyanokat. Szerintem ezzel Márk is tisztában van, hogy egy nyelvmodell által generált szöveg nem jelent igazából semmit, még akkor is, ha mi felruházzuk jelentéssel. Talán lehetne azt mondani, hogy valamilyen szinten a zeitgeist benne van a modellben, de aki nagyon akar kötözködni ezzel az állítással, annak sincs nehéz dolga. Szóval talán még hasznos trükk is ez a fészbuknak, egy hamis nyitottságot projektál azoknak a fejébe akik még nem győződtek meg arról, hogy a kapitalizmus a vérüket akarja.

Aztán meg az intel, az epöl, a májkroszoft meg még egy csomó más is tehetne valamit a közjóért hasznos modellek közkincsé tételével.

Egyébként érdekes, hogy máris írják ezek a stabilitásék, hogy dolgoznak videó modellen, meg 3d modellen. Ez utóbbi gondolom inkább mélység egyetlen képből való meghatározása lehet, baromi hasznos lenne egy jól működő ilyen modell, sajnos nem hinném, hogy elég szupervizált adat létezne hozzá, de lehet, hogy két legyet csapnak le egy csapással a mélység és optikai fló közös tanulásával, amit már lehetne önszupervízióval tanulni. Tök jó lenne. Lassan úgyis kell vegyek új gépet, vennék valamit egy bika gpuval, az tuti és csinálnék folyófilmet a zesszes sztár trekkből.

Na szóval ez egy jó kis nap volt, a tegnapi, vagy mai, mindegy.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: