hétfő, augusztus 15, 2022

szép új világot festenék, ha hagynád

Nem semmi, a hétvégén lement (vagy lehet még tart) az első nagyobb flémvár tuitteren a "művészek" és a "programozók" között. Előbbiek ugyanis féltik a megélhetésüket az utóbbiak által alkotott mesterséges intelligenciától ami "ellopja" a munkájukat és vele együtt a kenyerüket.

Mostanában egyébként tényleg nagyon beindult a nagyon szép képek gyártása mesterséges intelligenciával, de azért nem gondoltam volna, hogy már ennyire féltik a művész urak a megélhetésüket. De egy sok követővel rendelkező művésznek elég volt beindítani a vitát és az sem segített, hogy már tényleg használtak mesterséges intelligencia által készített illusztrációt egy cikk illusztrálására és elszabadult a pokol, ami nagyjából annyit jelent, hogy egyes programozók azt mondták, hogy ezentúl nem publikusan folytatják a tevékenységüket.

Én nem akarok itt sokat elemezgetni, amúgy is szerintem arról van szó, hogy egyrészt a cociális média nem az értelmes diskurzusra való (illetve csak nagyon szűk témákban), másrészt meg amúgy is a kapitalizmus a hibás az egészért, harmad részben meg nem féltem egyik tábort sem, egyrészt nem hiszem, hogy a művészek kenyér nélkül maradnának, szerintem ebből is profitálni fognak mint a fotosoppból, másrészt meg talán jó is, ha a programozók elkezdenek azon is dolgozni, hogy a stílust ne tanulja a rendszer, hanem beépítsék azt a pár (száz) kis tekerőt amelyekkel modellezhetőek a stílusok és így már bárki elég türelemmel kihozhat bármilyen már létező vagy még nem létező ábrázolási stílust.

Nekem igazából az volt az érdekes, hogy már itt tartunk.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: