szerda, június 12, 2024

furiosa: a mad max saga (2024)

Én azért szeretem a Mad Max-ot, mert akkora blődség, hogy az már jó. Néha eszembe jut film közben, hogy ebben a világban már rég kihalt az élet, vagy legalábbis az értelmes élet, aztán persze megnyugtatom magam, hogy ez a film csak érzelmeket akar átadni, nagy gondolatokat a jövőről nem. Kicsit meg is lepett, mikor elkezdték narrálni a film vége felé, hogy a háború az ember természetének része. Hát kösz, de itt nem háborúznak az emberek, csupán extrém rizikót vállalnak a túlélésért. Mert az nem igazán működik, hogy ebben a világban élni is lehet, túl sok az ember, fóka meg nulla. Csak azért nem halnak meg az emberek természetes okokból, mert ha valaki meggyilkolja őket, az sokkal látványosabb, ha egy autós üldözés közben valami nem klasszikus fegyverrel, akkor az még inkább. Egyébként én nem is vagyok autó bolond, de van valami igazán magába szippantó ezeknek a filmeknek az autós üldözéseiben, Miller bácsi kimaxolta rendesen ezeket a jeleneteket.

Szóval nekem bejön ebben a filmben a fíling, de azért nem áltatom magam, a történet egy átlagos képregényfilm szintjén mozog, talán még rosszabb, mert ez előzményfilmként teljesen megjósolható végkimenettel rendelkezik. Aki látta a Fury Roadot, az tudja előre, hogy a szereplők közül ki fog túlélni és ki fog meghalni és ez azért rendesen elvesz a feszültségből. Úgy kell nézni, mint egy balettelőadást. Egyébként a főszereplőnő nekem annyira nem is jött be, leginkább csak nagy boci szemeket mereszt, meg persze amikor ki kell osztani a népet, akkor kiosztja. Sokkal jobban bejött a főellenség, de egyébként úgy érzem, a végén a nagy filozófiája nem illik a filmbe, tényleg már úgy hat, mintha itt lenne valami mondanivaló, de sajnos a világ inkonzisztenciája nevetségessé tesz minden ilyen törekvést. Én nem is úgy gondolok ezekre az alakokra, mint igazi emberek, hanem valamilyen mutáns faj, aminek nagyon gyorsan kellett adaptálódni a sivataghoz és teljesen elvesztette azokat a dolgokat amelyek minket tesznek emberré. De legalább senkinek nincs olyan érzése, hogy hiábavaló lenne az élete. :) Vagy csak nem mutatja be a rendező, min keseregnek az emberek egy kis féreg tea mellett.

Sajnos úgy tűnik, a nézők nem nagyon kedvelik ezt a filmet, bukni fog pénzügyileg, de azért remélem kapunk még Mad Maxot, ha nem is Millertől, valaki mástól. Jöhet sorozat is, az apokalipszis szerintem mostanság egyre népszerűbb téma lesz. Ha valami jó kis Dune crossover lenne, én arra is befizetnék. Fura volt az férges jelenet.

Ja igen, engem nem zavart, hogy a technika itt fejlettebb mint a Fury Roadban, lásd repülő alkalmatosságok, Furiosa karja, stb. Kinek kell a konzisztencia a káoszban? Hát nem nekem, az biztos. De ha mondjuk Star Trek filmek csinálták volna ezt, tuti háborognék. Lassan jöhetne egy Star Trek reboot is, akár Hemsworthal megint, csak a többi karaktert lecserélve. Éljen a káosz. Filmen, persze!

Zene.

Nincsenek megjegyzések: