vasárnap, február 11, 2024

két morzsa a végtelen erdőben

Megint két gondolat.

Láttam ezt a podcastot amelyben Csató Lehel kifejti, hogy a mesterséges intelligencia sosem éri el az ember képességeit (vagy valami hasonló, már egy hete láttam és nem emlékszem a részletekre). Gondolkodtam, hogy kéne írni egy kis reakciót, de minél többet gondolkodtam rajta, annál hosszabbra nőtt a bejegyzés a fejemben, szóval mára már eldőlt, hogy nem fogom leírni mindazt amire gondoltam, csak két gondolat, egy-egy mondatban. Az első, hogy a számítógép egy óriási csoda, tökéletesen alkalmas gép az emberi gondolkodás replikálására, ugyanis sokkal megbízhatóbb, skálázhatóbb és gyárthatóbb mint az ember. A másik, meg az, hogy bár a mesterséges intelligencia eddig még csak jól körülhatárolt feladatokban győzte le az embert, az intelligencia programozása is egy jól körülhatárolt feladat, amiben szintén le fogja győzni az embert, csak ki kell várni.

A másik dolgot meg a tuitteren láttam, de fölösleges linkelnem, mert akinek nincs tuittere, az nem tudja elolvasni, ugyanis a Muszka végtelen bölcsességében leállította az anonim tuitter olvasást, hogy nehogy ellopják azt a sok bölcsességet, amit a felhasználók összehordanak neki (ekkora öngólt lőni, egyszer még tanítani fogják az egyetemen, a ChatGPT egyetemen, persze). Szóval írták, hogy találtak egy nőt Skóciában, aki nem érez fájdalmat, és még tökéletes mentális egészségnek is örvend és olybá tűnik, hogy mindössze egy gén mutációjából ered ez a képessége. De jól is hangzik. Viszont valaki más meg azt mondta, hogy ha tényleg egyetlen mutáció kellett hozzá, akkor bizonyára már nagyon sokszor előfordult, az, hogy nem vált dominánssá a populációban, valamit elárul azért ennek a génnek a hasznosságáról. Na, ez jó kis feladvány mára.

Demó.

Zene.

PS. Politika direkt nincs, voltak ugye események mostanában, de próbálom távolt tartani magam tőle és egész jól is megy mostanában. Ha valamit tanultam az egészből, az az, hogy az emberi hülyeségnél nincs nagyobb erő az univerzumban.

Nincsenek megjegyzések: