vasárnap, április 30, 2023

filmek

Ebben a hónapban sem sikerült valami sok filmet megnézni. Majd legközelebb.

The Matrix Revolutions (2003), The Matrix Resurrections (2021): Itt írtam róluk külön.

The Princess (2022): Engem nem igazán érdekel Diana hercegnő története, elég szomorúnak tartom egyébként és remélem, hogy Károllyal jól meggondolják az angolok, hogy kell-e még nekik az egész hacacáré. Technikailag viszont nagyon érdekes volt ez a film, az elején azt hittem, hogy minden eredeti tévé riport, de gondolom mindent újraforgattak korhű kellékekkel és korhű technológiával, vagy csak az utómunkában tették korhűvé a technológiát, valószínű, de príma munkát végeztek, lehet látni a különbséget az első felvételek képminősége és az utolsó felvételek képminősége között. Ha bármilyen más történelmi vagy kulturális jelentőségű személlyel ugyanezt a koncepciót megcsinálnák, arra nagyon vevő lennék, itt a téma tényleg az, ami nem jön be, mert olyan agylobbasztóan tragikus.

Perry Mason (2. szezon): Ez szintén egy nagyon jól megcsinált sorozat, a 20-as vagy 30-as évek Los Angelese érdekes hely, mondjuk annyira nem ismerem, hogy meg tudjam mondani, mennyire reprezentatívak a választott témák. Munkásmozgalom nincs, az biztos, de vannak korrupt rendőrök, szegény bevándorlók, szexuális deviánsok, leszbikusok, mentális problémákkal küzdő megmentett karakterek, árulás és jóvátét, kapitalista kiszipolyozás, szóval jó kis lecsó, az biztos. Ja igen, némi faji megkülönböztetés és reprezentáció is belefér. Persze szépen van fotografálva, jó a hang, minden cukor. Nekem maga a főhős nem olyan szimpatikus, bár ez is valószínűleg egy gramra kimért jellem, inkább a mai világnak szól a démonaival meg egyéb bajaival. Nem egy Hercule Poirot karakter, az biztos, de a végén felteszi a nagy kérdést viszkizés közben és hát akkor már kész van minden, lehet csomagolni, hazavinni és fogyasztani. Jó lenne ha még folytatnák, de nagy tétben nem fogadnék rá, főként ha tényleg szűkebb idők jönnek, csak az igazi szuperhősöknek lesz majd esélye vászonra kerülni.

Bullet Train (2022): Nekem bejött, E-nek nagyon nem. Nem voltak nagy elvárásaim, nem is volt egy túl bonyolult történet az összes sallanggal egyetemben, de jó iparos munka volt amin tudtam néha kacagni és ennyi pont elég volt akkor amikor néztem. Még egyszer azért nem fogom megnézni.

Utóirat. Találtam egy román nyelvű filmes blogot, jól jön a válogatásban, pl sosem gondoltam volna, hogy az a Dick long film nézni való cucc, de ezen bejegyzés alapján igen, szóval következő hónapban sorra fog kerülni. Lehet többet kéne filmtettet olvasni. :)

Demó.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: