vasárnap, április 09, 2023

ez a blog deepfake mentes... egyelőre

Emlékeztem, hogy írtam valamikor nagyon régen olyan bejegyzést, hogy nicsak, valaki egy milliárd dollárt szán mesterséges intelligencia kutatásra. Nem is volt ez olyan régen, 2016-ban, én egy tíz évvel régebbre tettem volna. Most az a hír, hogy egy kis cég egy milliárd dollárt akarna költeni egyetlen modell betanítására, ha sikerül befektetőket találni persze. Azért nem semmi, hogy röpke 7 év alatt már itt tartunk. Persze még nem biztos, hogy nekik összejön az a milliárd, de másnak majd biztos összejön. A kérdés csak az, hogy még hány milliárdig nőhetnek a költségek, lassan megéri saját csipet tervezni minden egyes tanításhoz...

Próbálok lejönni a helyi hírekről, nem valami nagy fun nézni az inkompetenciát amivel ezt az országot vezetik, de ezt a mostanit nem hagyhattam ki. Szóval a cím szerint betiltják a mesterséges intelligenciát Romániában. A szövegben már az áll, hogy a deepfake képeket tiltó törvénytervezetet nyújtottak be, mert veszélyeztetik a nemzetbiztonságot. Akkor egyúttal a hazugságot is betilthatnák, az is veszélyezteti a nemzetbiztonságot. Persze, gondolom nem lesz az egészből semmi, vagy ha lesz is, egyike lesz azon törvényeknek amelyeket nem akarnak vagy nem tudnak alkalmazni, ugyanis ha valaki tényleg deepfake-kel akarja a nemzetbiztonságot veszélyeztetni, akkor bizonyára meg tudja oldani, hogy a kiléte rejtve maradjon. A többieknek meg marad a jó öreg fék nyúz:

- Az oroszok békeszerető kulturált nemzet.

...

- Jaj biztos úr, hazudtam, vihet a dutyiba...

Demó.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: