szombat, szeptember 24, 2022

az internet egy nagy csokis-meggyes rét(es)

Az az igazság, hogy kicsit le vagyok blokkolódva a játékkal, de erről majd egy másik bejegyzésben...

Ilyenkor persze kerengek a neten. Nem tudom már, hogyan tértem le a megszokott útról, talán ez is az internet egyik legérdekesebb tulajdonsága, hogy egyetlen kattintással át lehet kerülni a megszokottból az ismeretlen végtelenbe. Nekem most az ismeretlen végtelen ezzel a holnappal kezdődött, ami egy román portál a vizuális művészetekről. Innen aztán kirajzottam mindenféle lehetséges és lehetetlen irányokba, újra felfedezve rég elfeledett és közben elárvult oldalakat, mint ez, vagy olyan illusztrátorokat akiket még akkor követtem buzgón, amikor az egyetemen dolgoztam, de utána valahogy kimaradtak, mint ő.

Aztán valahogy kikötöttem ennek a csajnak a tedx előadásán (egy rövid megjegyzés a végtelenről: a végtelen csak annyira érdekes, amennyire a folyamat ami generálja azt, lásd a természetes számokat és Borges végtelen könyvtárát, amelyeket gyakorlatilag ugyanaz a "rákövetkező" algoritmus generál. A keresés a kedvenc könyv és kedvenc szám után, ami igazán érdekes lehet). Azért jó dolog, hogy ebben az országban is vannak olyanok akik transzmédiás művésznek és futuristának definiálják magukat. Aztán gondoltam megnézem az instán, hogy hogy él egy román futurista, de privát a fiókja és én nem tudom ez mit jelent az instán, talán azt, hogy csak ismerősöknek szabad bejönni? Nem értem én az insta szokásokat és nem is annyira egyértelmű felszedni őket, mint mondjuk a tuittereseket, bár lehet, azt sem értem igazán, az instán a szöveges kommunikáció csak harmad-negyedleges, képekkel meg nehéz közölni absztrakt erkölcsi normákat. Szóval észbe kaptam, hogy lehet az insta profilom alapján nem derül ki, hogy engem is érdekelnek a számítógépek, tehát a futurizmus, erre feltettem a pár napja oly nagy örömmel jótúbra feltöltött régi intróm részeiről egy-egy screenshotot és ezzel felfedeztem, hogy az instán is van demoscene közösség, persze csak olyan instás, szóval leginkább képekkel kommunikálnak. Utána még persze találtam pár érdekes instát, de nem kimondottan a linkelés itt a célom, inkább csak a folyamat.

És itt véget is ér a történet, mert közben elkalandoztam és már nem tudom mit szántam a csattanónak.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: