hétfő, szeptember 19, 2022

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Sikerült felvegyem az első 4k intrómat rendes sebességgel és fel is tettem a jótúbra a vidiót. Ezennel mind az öt 4k intróról van vidió, itt vannak a linkek időrendi sorrendben: 1 (1998 nyara), 2 (1998 tele), 3 (1999 nyara), 4 (2000 tele), 5 (2001 nyara). Itt nagyjából véget is ért a román demoscene. Dolgoztam még két PC demón, az egyiket egyedül készítettem a 2001 nyarán tartott partira, a másikba csak megfixáltam egy nyílt forrású textúrázót, ha jól emlékszem, meg hát jó barátom volt a másik kóder. A saját demómat akkor szerettem, de most megint nagyon nem szeretem, mert a zenéje egy koreai lánybanda népszerű zenéje volt (ez), a másik demó nem is biztos, hogy megvan, nagyon kéne keresgélni a régi cuccok között. Részt vettem még egy GBC demóban is, ott szerencsére értő kezekben volt a produkció, nem lehetett elrontani, még ha az én effektjeim a csúnyácska kategóriába tartoznak is. Aztán véget ért a demós karrierem, de egyszer még egy produkciót tuti összehozok, ha megérem a nyugdíjat, tuti demók gyártására fogom szánni az időm jó részét.

Egyébként még elég sok mindenre emlékszem ennek az intrónak a készítéséből, főleg arra, hogy kimásoltuk a zenét és a rutint László József hangkártyák programozásáról írt könyvéből, de tiszta assemblyben nem akart menni és már nagyon a végén voltunk az időnek és M. segített megtalálni a bugot az ő fenszi swat386 debuggerével, mert ő akkor már nagyon benne volt a védett módú programozásban és a kernelek fejlesztésében. Én meg most sem tudok egy merevlemez geometriát meghatározni ami valós lenne, anno a bios mindig felismerte ezeket a dolgokat, nem kellett a cilinderek számával tökölni.

És elég bugosak az effektek is, látszanak csúnya kis diszkontinuitások, de akkoriban nem éreztem ezeket akkora problémáknak, most persze úgy gondolom, érdemes lett volna még egy-két napot bíbelődni. Szerintem akkoriban még nem is igazán értettem azt, hogy a hibákat ki is lehet javítani, ha a program ment és nagyjából azt csinálta, amit elvártam, akkor az úgy tökéletes volt. El kellett kezdeni valahol nekem is. :))) Az is jó poén, hogy a víz effektus az valójában egy celluláris automata és gyorsabb gépeken néha úgy esik, hogy megmaradnak stabil konfigurációk a fodrokból. Én anno ezt nem is tapasztaltam, megérteni meg pláne nem értettem volna meg, hogy mi történik, ugyanis nem is hallottam celluláris automatákról meg azok dinamikájáról.

Na, a lényeg, hogy űber heppi vagyok, hogy sikerült ezt az intrót is felvenni. Azért az sem semmi, hogy az internet archívumról levadászott Win95 virtuális gépen futtatva sikerült lefuttatni ezt az intrót.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: