szombat, szeptember 24, 2022

az játék előre nem haladottáról

Van egy kis gond. Kitaláltam, hogy könnyebb játékot készítek, csak sétálgatni kell és esetleg gombokat nyomogatni vagy kombinatorikus fényjátékokat tervezni, de az a baj, hogy így el kellene mesélni is egy történetet a környezettel, ez pedig nekem most nagyon nem megy. Ráadásul a pályagenerálás is nehézkes, nem lehet játszadozni vele és inspirálódni, oda kell figyelni az apró részletekre ahhoz, hogy valid szabályokat alkossunk. És elég törékeny is, mondjuk szeretnék újabb megszorításokat bevinni, hogy mondjuk egy szabály alkalmazása két ponton ugyanúgy történjen, hogy mondjuk szimmetrikus struktúrákat generálhassak, de már előre félek megírni ezt, pedig elvileg nem nehéz. Kicsit lehetne pofozni a kódot is, hogy jobban menjenek ezek az ötletek. Nem hiszem, hogy kész leszek időben, pedig mostmár nagyon szerettem volna. Az is van, hogy technikai dolgokon mindig sokkal könnyebb dolgoznom, mint mondjuk most eldönteni azt, hogy a jövőben vagy a múltban játszódjon-e a történet. Én nem vagyok teljesen elköteleződve a NaissanceE (illetve Blame) ihlette megastruktúrák iránt, érdekes, de talán nem az elidegenedés a legrosszabb dolog az életben ami elől menekülni kell. Lenne egy jó kis zombis spin is a fejemben, de akkor megint karaktereknél tartok akiknek sebessége meg fordulási sebessége van, meg a lépteiknek zajaik meg megannyi egyéb gond, amelyek egy jó része már meg van írva, mondjuk utat tudnak már keresni és animálni is tudnak. De először valami egyszerű de firkás dolgot kéne készíteni. De lehet szabályszerkeszőt készítek, mert az legalább kód és az megy. Mondjuk a Windóz port is kód, az mégsem megy. Illetve nagyon nincs kedvem hozzá. Olyan jól elvagyok itt az Ubuntun...

Nincsenek megjegyzések: