csütörtök, június 09, 2022

egy gondolat bánt engemet...

Azon gondolkodom, hogy nézzem meg az új Batman filmet, vagy esetleg valami régebbi kedvencet, amit már láttam, mondjuk a Fight Clubot, vagy akár a Mátrixok újranézési projektjébe is belefoghatnék. Vagy nézhetnék valami elvetemült bolondságot is, amit még nem láttam, de most valahogy szeretnék biztosra menni.

Érdekes, hogy a zenéknél alapértelmezésben az a hozzáállás, hogy az ember ugyanazt hallgatja ami tetszik, százszor is akár. Játékoknál is jó a régi cuccokhoz visszatérni többször is, még akkor is, ha mondjuk kalandjátékról van szó és már ismerjük, hogy hogyan megmenteni a világot, bár mondjuk azt a világot legutóbb 25 éve mentettük meg.

Könyveknél és filmeknél viszont számomra ennek a teljes ellentéte érvényesül. Egyetlen könyvet tudtam elolvasni többször is, a 22-es csapdáját, bár most éppen szenvedek a Dűne Messiásával is, igaz, most angolul, anno románul olvastam. :) Filmeknél azért néha megnézem a nagyon nagy kedvenceket többször is, vagy mondjuk háttérben megy a tévében valami ismerős, amire nem kell nagyon figyelni, elég egy-két vicces jelenetre odafigyelni, de azért mégis van valamilyen szinten bűntudatom, hogy nézhettem volna valami újat, ami talán jó lett volna. Persze nagyon sok filmről a végére kiderül, hogy felejtős, egy-két év múlva arra sem fogok emlékezni, hogy láttam, lehetett volna bármi mást is nézni, nem számítana, talán akkor már egy nagy kedvencet, amiben talán felfedezek egy apró új részletet.

Szóval ezzel is meg kell harcolni, néha jobban, néha kevésbé. Azt hiszem, mégis inkább Fight Club lesz.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: