hétfő, április 11, 2022

a hintázó intelligencia... csak ki ne essen

Öt év után újra voltam Hintán, azaz a Hargitai Informatikus Találkozón.

Megint tartottam az emberi szintű mesterséges intelligenciáról előadást. Itt megnézhető.

Az a baj, hogy nagyon sok gondolat kavarog a témával kapcsolatban a fejemben, ezért meg sem próbálom részletesen megtervezni az előadást. Leginkább csak kijelölök egy gondolatsort az előadás diáin és néha megpróbálok megjegyezni egy-két mondatot, amit jó lenne elmondani, de egyébként mindig helyben születik a szöveg amit elmondok. Ez többé-kevésbé általában lefedi a mondanivalómat, de mindig kimaradnak dolgok és olyan dolgokba megyek bele részletesebben, amelyeket előre nem gondoltam végig. Azért nagyjából a lényeg általában elhangzik, most is így volt. Az előadásmód az nem valami profi, de higgyétek el, engem jobban zavar mint titeket, mégis kitettem. Mivel nem gyakran tartok előadást, a testbeszédemet egyáltalán nem tudom kontrollálni és bár minimális diákat készítettem, pont azért, hogy ne kelljen rájuk néznem, mégis gyakran nézek rájuk, valószínűleg azért, hogy ne a közönségre néznem. :) Na, hát ez most ilyen, jobb nincs, akinek nem tetszik, ne nézze.

Az előadás 15 perc körül ugrik egyet, ott egy olyan videót vetítettem le, amely szerzői jog által védett, ezért kivágtam a felvételből, de ide kattintva megtekinthető.

Remélem, ha 5 év múlva újra előadást tartok, több időm lesz felkészülni és már arról tudok beszámolni, hogy szerintem miért mondhatóak az aktuális rendszerek hogy emberi szintű intelligenciával rendelkeznek.

Azt is remélem, hogy legalább a jelenlevőknek sikerült valami érdekeset mondanom.

Ezen kívül meg jó volt találkozni mindenkivel, akit ismertem, meg olyanokkal is, akiket nem. Jókat beszélgettünk, találkoztam valakivel akivel néhány dologban meglepően hasonló volt a véleményünk és ez elég fura élmény volt nekem, nem is emlékszem hasonlóra rövidke életemből.

Továbbá megnyertük a kocsmakvízt, bár jelentős életkorbeli előnnyel rendelkeztünk és hát azért az évek alatt nem csak mocsok ragad a legtöbbünkre, ezért nem volt egészen igazságos a verseny, de legalább elég szórakoztató volt.

Valamint volt egy fergeteges Kiscsillag koncert is, ami nekem annyira bejött, hogy már azon kezdtem filózni, hogy ez tényleg ennyire jó, vagy csak eljátsszák, hogy ennyire jó. Az is segített, hogy én nem ismerem egyetlen dalukat se, így nem voltak elvárásaim se és az sem zavart, hogy nem úgy szól, ahogy a stúdióban. Meg persze az is komoly, hogy sikerült elhozzák őket pár tucat embernek a Hargita egyik tetejére.

Összességében nagyon jó volt, de azért nem kell eltúlozni, néhány évet azért ki szoktam hagyni, utána legalább jobb a visszatérés. :)

Zene.

Nincsenek megjegyzések: