kedd, április 26, 2022

az játék előrehaladottáról

Ma megint tettem újabb videót az utóbbi időben haladott haladásról.

Most animációk kerültek a játékba, persze csak teszt animációk, szóval most már tud kolbászolni a kis fickó és a poén kedvéért betettem a teszt animációt abból a grafikus könyvtárból amit használok, ami egy standard harcos a csillagok háborújából amint táncikál. Remélem, ez nem sért semmilyen jogot, bár nem lennék benne nagyon biztos, de mindenesetre ha minden ilyen kis videócskára rászállnának, akkor egy hadseregnyi ügyvédre és asszisztensre lenne szüksége a Dizninek.

Szóval most nem sok eredetit kellett írnom, csak integráltam a játékba egy rendszert, az ozz-ot, ami már amúgy is integrálva volt a grafikus könyvtárba. Ez azért tartott több mint egy hónapot, mert volt közben hinta, ami az előtte olvasgatással és utána felépüléssel szinte két hetet tartott. Aztán meg nagyon nem akarózott dolgozni ezen, mert az animáció exportőrt én kellett lefordítsam és nagyon nem akarózott, igazából most sem értem a Fordzs készítőinek hogy sikerült anélkül a pár kiegészítés nélkül, amiért nekem sírt (naná, hogy templét szívás). Ezután kicsit kedvetlenül fogtam neki az integrációnak, féltem, hogy lesz valami fura bug amire nem tudok rájönni, de szerencsére csak egy fura bug volt és hamar rájöttem a nyitjára. Utána még egy-két kört futottam a saját apim körül, de végül vállalható az ami készült. Még talán arra is módom lesz, hogy az összes animációt előre leszámoljam a töltéskor és többet nem is kell majd vesződni a valós idejű kiszámolással, olyan jó (és nem memória igényes) dolog az ilyen csont alapú animáció, meg ha nincs csak egy pár.

Egyébként sokat tud ez az ozz, de én nagyjából semmi érdekeset nem fogok használni belőle, tud animációk közti átmenetet, meg inverz kinematikát is, nekem ezekre nem lesz szükségem, mert az általam választott játékstílusban a szörnyikék sokan vannak, messziről lelőjük őket és nem csinálnak bonyolult dolgokat, csak kolbászolnak, lőnek és meghalnak, szóval nagyjából ezt kell majd lefedni néhány variációval és kész.

Hát ez most ennyi, legközelebb valószínűleg pályagenerálással jövök.

Nincsenek megjegyzések: