vasárnap, december 03, 2006

Egy kis reflexió egy link kapcsán.

Először a link.

Én először az amerikai blogokat ismertem meg, azután azt hiszem jött a Plastik, aztán Suematra és jó sokáig el voltam a magyar blogokkal. Aztán valamikor megismertem a román blogokat, erre pontosan emlékszem hogy történt. Akkor kezdtem írogatni a sajátomat, az angolt, ami el fog szállni amikor legközelebb újrateszem az operációs rendszeremet, bár lehet, hogy veszem a fáradtságot és exportálom a mysql táblákat, amúgy is kicsit arhiváló mániákus vagyok, egyesekkel már tíz éve gyüjtögetem a levelezésemet. Na szóval az évi egy kontakt során (hogy megtudjam mi új van a román demószénán és mikor lesz már kész a scene.ro) Bennyvel megemlítettem, hogy van blogom, mire ő is mondta, hogy neki már egy éve van, akkor futott éppen az első román blog szavazás valami blogon, ami azután meg is szűnt a flamewar köszönhetően azt hiszem, az volt a baj, hogy hogyan merte ő rendezni az első román blogawardsot (valami i-betűs címe volt, nem emlékszem és lusta vagyok visszakeresni a Benny blogjában a linket). Na így fedeztem fel a román blogoszférát és aztán egy éve nagyjából felfedeztem a transindexet és akkor éppen futott a citizen Nándikával és úgy felfedeztem az erdélyi magyar blogoszférát is, ami mostmár egyértelműen átvette a vezető szerepet az olvasási idő eloszlásában. Ja igen, valamikor volt egy erős koreai expat és japán expat korszakom is, ez mára teljesen eltűnt, amerikai blogokból is csak a kutatók által írtakat olvasom, a magyarokból nagyjából azt, ami a linkek között fel van sorolva, ja, meg most ugye a Subbát, aminek annak idején én voltam az első külföldi olvasója, amikor még heti hírlevelekben terjesztették az igét. Ezt onnan tudom, hogy amikor a personal.ro-s címemről felíratkoztam, megkérdezték, hogy ugyanbiza milyen domain is a .ro mert eddig még csak .hu-s olvasóik vannak. Amiután megmondtam, hogy Románia, nem érdeklődtek többet. :))))

Már nem emlékszem, mikor kezdődött el a harcom a blogolás ellen, de mindig vesztésre álltam, bármennyire is próbálkoztam, ezért azt hiszem, mostanra belefáradtam, nem foglalkozom mostmár sem fejben, sem blogban a témával, unalmas is már.

Hát ennyi, szóval vicces ezt a román nosztalgia oldalt olvasni, gondolom egyértelmű, hogy most nekem egy kis nosztalgia hullámom van, a youtube-n c64-es cuccokat keresek az aktuális buzzwordok helyett, régi demókat nézek, azzal is kezdődött az egész. Érdekes, hogy milyen erős a román blogokban a művészi vonal és egész nézhető dolgok vannak, érdemes kicsit körbenézni.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ajánlhatnál egy párat, a román art-blogok közül.

mzsolt írta...

Mostanában már nem nagyon követem, de design tematikus blog a grafic valamint designer Eugen akinek egész jó a webcomicja, valamint van egy ász, Kit, aki ha jól értettem, a Connex brandot designolta. Gondolom az ő linkjekről már jobb képet lehet kapni.