péntek, december 15, 2006

Ledöbbentem

Tegnap koreain valami speckó teázás volt, a meghívott volt a fontos. Ott volt az a Mr. Chang (vagy Chung, vagy fene tudja, pinyin sosem érdekelt és maga a kínai sem) is, akit már volt szerencsém megismerni egy másik hasonló alkalomkor. És amikor tovább passzolta a kimbápos (szusi) tálkát akkor mondta, hogy "tessék". Erre én megkérdeztem, hogy "te érted ezt?" Erre meg kioktatott, hogy mi abban a furcsa, ha egy idegen tud magyarul. Hát semmi, tényleg. Azt mondta, 8 hónap alatt tanult meg és egyáltalán nem volt intenzív a tanulása, ehhez képest mindent értett amit mondtam és beszélni is egész jól beszélt. Azt mondta, a románt és a magyart ugyanolyan nehéz volt megtanulni, bár a román genitivus azért nagyon furcsa neki. Ja és mandzsu, szóval annyira kínai amennyire én vagyok román. Riszpekt.

Nincsenek megjegyzések: