csütörtök, október 19, 2006

Nosztalgia

Ma megnéztem újra a Dutch Breeze nevű legendás C64 demót, amit volt szerencsém még a vason is látni. Pár kép.


És persze itt jön az ominózus part, amin emulátorral nem lehet tovább lépni.
De szerencsére tölthetőek a partok külön, úgyhogy egy kép jöhet az endpartból is.
Örökzöld, még ha nagyjából fekete is a háttér.

Más. Szabó Nagy Attila volt osztálytársam valami zenélgetősdibe mászott bele, gondoltam, reklámozom egy kicsit, szóval jó lenne, ha szavaznátok rá, esetleg a számot is meg lehet hallgatni. :))

7 megjegyzés:

Credo írta...

Dutch Breeze a kiraly, igaz technikailag nem volt mar anno sem akkora asz, grafikaban meg sok a Boris es Sorayama et cetera, de azert akkor is a hozzam hasonlo C64-esek Second Reality-je. :)

mzsolt írta...

Hát sajnos én erről anno lemaradtam, de hátha megérem még, hogy az űrállomások lámpáit fogják gyujtogatni demósok, mint a Sch Qpa-n szokták. :)))

Lassan kéne a Vice-be plugint tenni ami megoldja a finger partot, vagy esetleg valaki irhatna tutorialt, hogy monitorban hol kell átírni a kódot, hogy továbblépjen, sajnos én ehhez nem vagyok elég hacker, hogy megtaláljam.

Azért nagyon rulez kis cucc és megtaláltam a Desert Dreams-et is google videon, most az következik. :)))

Credo írta...

Anno meghackeltem (1-2 evig nem tudtuk, hogy mi a part trukkje, noha a port es a bitcheck elemzesebol vegul is pillanatok alatt ki lehetett volna agyalni), asszem valamelyik sajat poke-okat es cheat-eket tartalmazo fuzetembe le is jegyeztem az atirando byte-ot, de inkabb nem keresgelem most.

Nem nagy ordongosseg amugy, meg kell keresni monitorban, hogy hol checkeli a joyportot (mar nem emlekszem, hogy 1-es vagy 2-es port, mindenesetre $dc00 vagy $dc01), es ott egy felteteles elagazast meg kell forditani (bne helyett beq vagy ilyesmi). Halvanyan ez dereng, ha meg akarod patch-elni, de ugye tul sok ertelme meg ennek sincs, hiszen betoltheto a kovetkezo part.

Most azt sem checkelem le (pillanatnyilag Winterberg filmet tomoritek, es az total leterheli a gepet), hogy a VICE tamogat-e egyszerre tobb joy iranyt, ha nem, talan azt a hasonlo esetekre (meg talan tancos jatekokra, ami regi tervem) bele lehetne irni, biztosan nem nagy melo, legalabbis regota tervezem, hogy nehany aprosag erejeig belenezek es belenyulok a VICE forrasba, de valoszinubb, hogy soha nem kerul ez sorra, hehe.

Vegul is a valodi gep ugy van kialakitva, hogy az egymassal ellentetes joy iranyok is hardveresen kiolvashatok (mindegyik irany egy vezetek es egy bit), ha tehat minden klasszikus joy fizikailag nem akadalyozna ezt meg, lehetne egyszerre balra es jobbra meg le es fel is tolni a kart. Asszem a part is csak annyit ellenoriz, hogy aktiv-e mind a negy irany egyszerre, nem foglalkozik periodikus "ujjazassal" es hasonlokkal.

Ma persze mar ez sem olyan nagy kunszt, marmint olyan valodi C64-es gamepadet epiteni, ami tud ellentetes iranyokat, lehet kapni peldaul a Lik-Sangban (sajnos mashol nem lattam) PlayStation->Atari gamepad/joy atalakitot (egy idoben akartam tervezni sajatot, de aztan lusta voltam a PIC-be beasni magam melyebben, meg amugy is letezik mar a kutyu), de egy ezer forint koruli PS1 vagy PS2 klonkontrollert sem kunszt atforrasztani C64 joynak, igy lehetne kontrollalni egy tancos jatekot is keresztugrasokkal, meg joy segitsegevel is at lehetne ugrani a partot. :)

Bocs, hogy kicsit hosszu lett, es valoszinuleg masok szamara tul C64 es programozo specifikus. :)

mzsolt írta...

Köszi a tippeket, majd legközelebb amikor megnézem, talán megpróbálom megkeresni. Egyébként a Vice enged egyszerre minden irányt, legalábbis
a kis irányjelző ledek az ablak alján azt mutatják, de ez nem elég. Vajon a többi láb bemenetét nem lehet olvasni valahogy? Vagy kicsit bonyolultabb a check. Na, legközelebb talán belemászok.

Credo írta...

Asszem a demoban nagyon egyszeru a check, ha nem csak azt nezi, hogy bizonyos ideig aktiv-e a negy irany egyszerre, akkor talan a tuzgombot is nezi.

A soraid szerint akkor erre a VICE fel van keszitve, nyilvan azert nehezebb kivitelezni, mert alap (vagy barmilyen alternativ egyedi) gombkiosztasnal is tul sok az 5 PC-s keyboard gomb, hogy figyelheto lenne, azaz utik egymast.

Es nem tudom van-e PC-s gamepaded, es az megfelelp-e a celra. Nekem peldaul van egy egesz korrekt USB-sem, de azzal sem tudom beadni a 8 iranyt egyszerre, mert egy ontott billeno muanyag a d-pad (mint sok klon gamepaden es a Nintendo/Sega kontrollereken is), ugye csak az eredeti PS1/PS2/PSP d-padek olyanok, hogy minden irany egy kulon gomb, azokkal lehet csak osszehozni peldaul a bal+jobb egyuttes aktivalasat (meg a tancszonyeg kontrollerrel).

Ugyan epitettem magamnak egy olyan LPT portos csatit, amivel az eredeti PS1/PS2 kontrollereimet is tudom PC-n hasznalni, talan a drivert sem szedtem le, de most lusta vagyok osszekotozni, azzal szerintem elmeletileg atugorhato az a demopart, es talan vannak ilyen kialakitasu PC-s gamepadek is.

Névtelen írta...

zsenialisak ezek a szkrinshotok, legyszives vakarj elo valahonnan beneath a steel skyt, az lesz igazan mmm

mzsolt írta...

Igen, jó lenne még ilyen szép grafikákat mutogatni, csak egy kicsit a más tollával... érzésem van tőle. De időnként azért szeretnék még felrakni képeket kedvenc demókból, addig is lehet lapozgatni a csdb grafikai részét.