vasárnap, október 15, 2023

a palack, amibe pálesz helyett szellem szorult

Szerencsére nekem sosem kellett egy olyan dologgal megbarátkoznom, mint az izreali-palesztin konfliktus, ezért valószínűleg a véleményem hiányos adatokra alapszik, de azért még van és kattog az agyam rajta rendesen. Gondoltam, leírom, de aztán megint itt ásít az üres bejegyzés és nem akarok ennyi időt szánni rá, ezért csak a következtetést írom le, teljes tudatában annak, hogy lehet, hogy téves, de szerencsére mivel én egy senki vagyok, senki nem fogja számonkérni rajtam és azt hiszem, azokkal az elvekkel, amelyekre felépítem most a világnézetem, konzisztens maradok.

Szóval szerintem Izrael történelmi hibát követ el, ha most háborút indít a Hamász ellen. Meg kéne kérdezni Netanjahut, hogy hány halottra számít. Az nem válasz, hogy nem tudja, mert úgy nem lehet háborút indítani, ha nem ismerjük a következményeit. Ha meg mond egy számot, meg kell állni ha elérik azt a számot. Én egyébként úgy gondolom, legalább 100.000 palesztin fog meghalni, ha van 30.000 Hamász katona (ha már a jövőről beszélünk, illik konkretizálni azt, nem csak a levegőbe beszélni, másképp komolytalanok vagyunk). Szerintem ez elfogadhatatlan. Cancelláltunk már embert azért mert a 80-as években megfogdosott valakit egy bárban, nemrég egész Oroszországot cancelláltuk, ne akarják, hogy Izarelt is cancelláljuk. Nem antiszemitizmus lesz az, 100 az 1-hez elfogadhatatlan arány, amit szintén semmi nem indokol.

Ráadásul, a világon van 2 milliárd muszlim és 15 millió zsidó, akikből 5 millió Izrael határain kívül él, akiket nem lehet megvédeni. Remélem érzik a felelősségüket és azt, hogy mi lesz, ha kiengedik a szellemet a palackból. Sikerül végre egyesíteniük az afgánokat a marokkóiakkal és nem lesz jó vége. Tessék végre használni azt a fejet, amire olyan büszkék.

Mikor lesz már, hogy nem az lesz az erős ország, aki legtöbbet tud ártani, hanem az, aki legtöbbet tud segíteni?

Nincsenek megjegyzések: