szerda, május 29, 2024

az játék előrehaladottáról

Tettem új vidiót a játékról.

Ez most egy kicsit elméletibb jellegű, de mivel olyan ritkán sikerül készíteni egyet, ezért gondoltam senki nem haragszik meg. :) Itt a blogban egy kicsit többet is fogok filózni, mint amennyi a vidióba került. Egyébként egyetlen próbából felvettem a teljes hangot, olyan is lett, de 10 perc munka még mindig úgy tűnik, hogy elég egy vidió megcsinálásához. Aztán majd ha mesterséges intelligenciával generálhatom a hangot, akkor jobb is lesz, meg értelmesebb is és nem fog napokat tartani amíg kivágosgatom a nyenyegéseket belőle. Na majd ha komolyra fordul a dolog...

Szóval az van, hogy végre eldöntöttem, hogy mégis csak sétálós játékot készítek. Most már nagyon be akarom fejezni a játékot és nincs kedvem a szörnyikékkel is foglalkozni, még ha meg is van már írva a kódjuk nagy része. Inkább maradok a sétálgatásnál és megpróbálok beletenni valamiket amitől érdekes is lesz. Elvégre, a pac-man is sétálgatós játék, csak közben kis golyókat kell felszedegetni és futni kell a szellemek elől. Valamit kell majd nálam is gyűjtögetni és persze kapcsolókat kapcsolni, hogy haladni lehessen. Ilyesmik. Meg amúgy is az az ötlet, hogy megcsinálom a játékot és utána még fogom tovább fejleszteni, azaz updatelem. És ami nem fért bele az elején, az belefér később. De a fejlesztések már kevesebb munkát igényelnek egyenként, akár még amellett is tudom csinálni, hogy visszamegyek dolgozni. Mert hát nem igazán hiszek már abban, hogy ebből meg tudok élni, de talán ha még pár évig bővítgetem a játékot, a végére már kikerekedik belőle valami élvezetes. Szóval a vég csak a kezdet, mint az lenni szokott. De mindenképpen át akarok mihamarabb lépni ebbe az új fázisba.

Szeretném azt gondolni, hogy csak 1-2 hónap választ el, de hát ezt már régebb is gondoltam így és mi lett belőle, lassan 5 éve lesz, hogy nekifogtam a játéknak (bár igazán komolyan csak 2019 őszén kezdtem dolgozni, 2019 nyara még a lazázásról szólt, ami 2020-at tekintve lehet nem is volt olyan rossz ötlet).

A másik dolog meg az, hogy végre eldöntöttem azt is, hogy egyszerűsítem a pályagenerálási problémát. Lassan rá kellett jönnöm, hogy ahogy most csinálom, nem valami jól van. Nem is ez volt az eredeti tervben, én megszorítás megoldó algoritmussal terveztem létrehozni a pályákat, csak amikor a vizibilitást teszteltem, gyorsan írtam ezt a kis szabály alapú rendszert és úgy tűnt, működik jól és akkor már elkezdtem ebbe rakosgatni azokat a dolgokat amelyekről úgy éreztem, hogy hiányoznak. De túl sok gond van az előre meghatározott formákkal, nagyon nem akarnak úgy összepászolni ahogy én akarom, meg amikor keresgetik a megoldást, akkor is végig kell pásztázzák a voxelek terét, nem egy magasabb, térfogat szinten működnek, úgyhogy az a bizonyos megoldás kereső dolog amit beleírtam, eléggé szenved becsületes méretű feladatoknál. Na de már új rendszert nem írok egy ideig, ebből kell kihozni amit ki lehet, ami van. Szerencsére, ha fix méretű építőkockákat használok, akkor könnyebb pászítani az elemeket és könnyebb több előre meghatározott elemet elkészíteni és azok variálgatásával hazudni azt a felhasználónak, hogy itt beza a végtelen lehetőségek tárháza van. És egyébként így könnyebb nekem is elképzelni a dolgokat, amikor szabad volt minden, beza bonyolult algoritmusokat kellett megcsinálni abban a leíró nyelvben amit csináltam, hogy két kocka végre összeérjen jól, itt megy ez magától és szerintem még így is tudok majd érdekes dolgokat generálni. Reméljük nem fog sok hónapot tartani már.

Egyébként most is az van, hogy mindenféle absztrakciókat húzok a kész rendszer fölé, mert programozni könnyebb mint azt mondani, hogy akkor ez most így jól van. Kicsit úgy érzem, hogy nagyon alábecsültem ezt a feladatot. Mostanra már megértettem, hogy kb. az volt a logikám, hogy mivel tudom, hogy kell egymásra rakni a téglákat, ezért meg tudok tervezni egy házat is. Csak azt felejtettem el, hogy igaz, hogy a ház megépítéséhez téglákat kell egymásra tenni, de a terv elkészítéséhez érteni kell azt, hogy mit is jelent a ház. És ez nekem teljességgel hiányzik, szóval hiába generálok valamit, ami 90%-ban úgy néz ki, mint egy ház, nem tudom mi az a 10% ami hiányzik. Persze, csinálhatom azt, hogy megelégszem a 90%-al, de nem tudom, hogy a játékosoknak is elég lesz-e ez. Meglátjuk.

Mindenesetre építgetem az absztrakciókat és amikor már úgy érzem, hogy házak készülnek vele, akkor megállok és akkor már csak tovább kell futtatni az algoritmust és még több házat generál.

Most még a filózásba is belefáradtam, most be is rekesztem ezt a bejegyzést. A lényeg csak annyi, hogy dolgozom én és tuti befejezem a játékot, csak ki kell várni. :)

Ja igen, és a vidióban azt mondtam, hogy bugos a rendszerem, de aztán rájöttem, hogy nem bugos, igenis jól működik, meg is írtam kommentben, hogy azért mutat kevesebbet a pályából, mert csak annyi látszik a kezdőpontból, anélkül, hogy kimennénk a pályát magába foglaló térfogatból. Ha növelem egy kicsit a térfogatot, akkor látszik az egész. Na reméljük nemsokára lesz valami látványosabb pálya is amivel ezt bemutathatom. Addig is, lehet nézni a rövid vidiókat amelyekben tesztelgetem az algoritmusokat. Gyakran ezek sem sikerülnek valami jól, pl. ez utóbbi rendesen kiégett, de mivel kb. 3 órát dolgozik rajta a Blender míg megcsinálja a 4k-s vidiót, ki nem dobjuk, majd legközelebb jobb lesz. :)

Nincsenek megjegyzések: