szerda, augusztus 16, 2023

Barbie

Nos, megnéztem a Barbie filmet is. Azt hittem, lesz valami nagy reveláció, de sajnos elmaradt, de simán benne van a pakliban, hogy ha majd kicsit ülepszik a dolog és valamelyik okos filmkritikus összerakja az összes referenciát, elvégzi a tranzitív lezárást, beteszi abba a pörgető gépbe, beállítja 432Hz-re a pörgetést és egy évig pörgeti a katyvaszt, valami csodálatos jön ki belőle amitől eldobom az agyam. Még az is lehet, hogy ezt a csodálatos elméletet nem akarattal tették be, csak így sikerült, amikor ilyen sűrű a katyvasz, senki nem érti már mi tartja össze.

Most így elsőre viszont az van, hogy iszonyú tömör ez a film, minden mindennel összefügg és összetűzik, nagyon jól ráillik az amit nem rég óta gondolok Amerikáról, miszerint ott mindenki mindenkivel háborúzik. Itt is mindenki barát, aztán ellenség, aztán megint barát és közben a modern élet összes gondjával megküzd, legalábbis gondolatban. Ha az ember azt gondolja, hogy valami nincs meg ebben a filmben, akkor nagyon téved. Pl. nincsenek transz nemű emberek reprezentálva, de ha belegondolsz, a teljes sztori tükrözhető a nemek tengelyén, és nem csak a biológiai, hanem a társadalmi nemek tengelyén is, szóval így kerülnek be a transzneműek. Nem tudom mennyi idő és munka volt ezt az iszonyú bonyolult és egyben egyszerű történetet megcsinálni, az is lehet, hogy nem volt nehéz, minden bekerült amit el tudtak képzelni és a többi a néző képzeletére van bízva.

Ugyanakkor az is van, hogy nekem nehéz eldönteni, miről is szól akkor ez a film és mi a fő mondanivaló, hacsak nem az, hogy üvegkalickába zártuk az elménk és sose fogunk már semmit megérteni a világból. Legalább annyi vicc van a film során elszórva, hogy én szinte percenként nevettem valamin. Kicsit fura is volt, hogy körülöttem a fiatalok nem nevettek annyit. Lehet nem értették a Shining meg a Gyalog Galopp referenciát. Kíváncsi lennék, hány filmes referencia van benne, én csak ezt a kettőt, meg persze az elején a 2001-est kaptam el. Nem lepne meg ha több tucat lenne, annyira sűrű az egész. Na jó, lehet a srácok nagy tánca a Thrillerre utal.

Örvendenék, ha korszak alkotó filmmé válna, nem lehetne többé sikeres filmet egy kis társadalom kritika nélkül csinálni. De nem vennék mérget rá, lehet hamar feledésbe merül az egész, remélem nem, de nem fűzök hozzá nagy reményt. Ugyanakkor forszírozni sem lehet a változást, talán ezt már lassan én is megértem, mindig ha kileng az inga egyik irányba, egy idő után visszalendül. A sarokpontok lassú menetelése minden amiben bízni lehet.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: