kedd, december 06, 2005

Általában nem élvezem a tanítást, de ma mégis ez volt a legjobb dolog eddig (bár nemsokára megyek még egy Mozart operára). A tavaly megvágtam egy diákot egy buta kis tantárgyból, nem tetszett, de ezt érdemelte. Eddig nem járt laborra, pedig ez a 10. hét. Fog kapni egy komolyabb plusz feladatot, de meg fogja csinálni, remélem és akkor minden el lesz felejtve. Örvendtem, hogy eljött órára, nem lesz a félév végén ebből sem probléma. Aztán vitatkoztam egy diákkal. Szerinte nem túl hasznos a feladat, amit feladtam, ugyanis ugyebár hálóztokat tanítok, miért kell akkor nekik script nyelvet írni hozzá. Mondtam, azért, hogy ne kelljen őket megvágnom labor vizsgán. Persze, elkanyarodott az egész abba az irányba, hogy mit és hogyan kéne tanítani az egyetemen. Szerinte az a fontos, hogy a diákok tudják, hogy C++-ban a main függvény int-et térít vissza és nem void-ot, szerintem meg az, hogy tudjanak nlog(n) rendezést írni. Szerintem nem tudtam meggyőzni, de nem is kell, mert majd meggyőzi az élet. Azt mertem mondani, hogy a tanárok igen keményen dolgoznak a karunkon. Kár, hogy ezt a diákok csak egyetem után fogják fel. Mindegy, valahogy az egész vita felvidított, azt hiszem, elértem, amit akartam, valamilyen szinten, a diákok azért egy kicsit megszenvednek. Nem akarok olyant hallani, hogy egy 4. éves diák nem tud egy egyszerű művelet kiértékelőt írni. Elvileg lengyel formában még assembly vizsga feladat is (tudom, mert megcsináltam anno a mellettem űlőnek :))). Jó kedvem lett, pedig mostanában nagyon nincs semmi okom rá. Ha valaki tud még valami jó ötletet, hogy lehet a diákokat munkára bírni, dobja be, jövőre igérem, kipróbálom. Csak az a baj, hogy még magammal is meg kell küzedenem érte, még hiszek abban, hogy a diák is ember. Pedig nem az, hanem lusta ember. De hát, ki beszél?

És ma még a fejem se fájt, mostanában minden héten fáj egy-két nap. Nem szeretem.

Hétvégén megnéztük a csokigyárat. Jó volt, csak egy kicsit lapos, kedves történet, de semmi bukfenc nem volt benne és mivel a furcsaság a világ része volt, nem volt semmi meglepetés. Azért persze vizuálisan ott van és jó felfedezni az apró kis utalásokat. A Monster-t is megnéztük, az még mindig nagyon kemény. Jó nap ez a mai.

2 megjegyzés:

Zsombor írta...

To limited technical extent, I dare to disagree. Someone well read who knows that in Standard C++ int and not void is returned from main(), will also be more likely to know that std::sort(iterator_begin, iterator_end) will have n*log(n) behavior. I have not written a sorting related code in my entire professional life. Smartness has different levels:

First is where you only now the most primitive concepts ... at this level you love BubbleSort.

Second is where you know that algorithms have costs, and that n*log(n) is lot better than n*n.

Third is where you full knowingly write n*n since you are also informed enough to know that in this particular instance time spent on a faster solution is not worth it.

Forth is when you don't spend your time writing primitives that are already implemented in the language standard library.

Fifth when you understand that you are limited in multiple ways, and the only way to compensate this is by continuously spending energy to improve your knowledge.

Sixth is when you think you are The Master, and that your rebelion against the world is more than justified. This is just an illusion. If it persists seek professional help while it is not too late.

mzsolt írta...

Sorry for not noticing your comment earlier, though I regularly check for comments.

Learning explicitly sorting may be useless for the typical programmer in the industry, but through it, higher level concepts can be understood to a certain level, like divide et impera for example. Now, that might be useful later.

There's one more level of smartness: when you spend more time in front of the coffee machine, than in front of the computer. :))