hétfő, április 30, 2007

Feszt blog

A reggeli kávé, mindig itt síklik ki a nap, leülök egy kicsit blogokat olvasni, aztán elrepül 2-3 óra. Most nem olvasni fogok, hanem írni, hátha ez jobb stratégia.

Volt ez a kolozsvári blog feszt, mostmár eredmények is vannak, aki még nem tudta, most megtudhatja, melyik a legjobb blog. Én nem írtam róla, mert nem csak negatív véleményt tudtam volna megfogalmazni, azt meg nem akartam és nem is zavart igazán, hogy történik, több blogot sem olvastam, kicsit többet kommentáltam talán, de az lehet, hogy független volt ettől. Most is csak a nap túlélésének első szakaszaként írok és mostmár még csak rossz fényt sem vethetek a fesztre, több okból is, először is mert véget ért.

Szóval csak annyit akartam írni, hogy gratulálok Tihamérnak, megmutatta, hogy meg tud szervezni egy blog fesztet, meg tud hívni egy informatikai minisztert, tud szerezni sok szponzort, együtt tud működni a román kollegákkal, tud jó bulit szervezni, ahova még a tévé is eljön, számtalan bloggerrel egyetemben. Más tanulság azt hiszem nincs a blog fesztből, azt tudtuk hogy kevés a magyar blogger, IT kategóriának pl. nem is volt értelme (bár Erdély szinten ismerek egy blogot, aminek ott lett volna tényleg a helye), és az fog dönteni, hogy ki hány havert tud megkérni, hogy rá szavazzon, vagy ha nem az, akkor nagyjából már bizonyították ezelőtt a kedves bloggerek, hogy mit érnek, nem volt meglepetés a jó helyezés. Szerintem egyébként nem érkezett olyan kevés szavazat, most lusta vagyok összeadni, de szerintem a lakosság számarányát még túl is szárnyalták a magyar szavazók, még Erdély szinten is, hát még ország szinten. Ez van, ez a realitás, szerintem nem kellett egy egy hónapos rendezvény ahhoz, hogy erre rájöjjünk. A másik dolog meg a blogolás népszerűsítése a média által. Szerintem ez egy teljesen fölösleges cél, akinek lehetősége van naponta internethez jutni, az már nem tud nem tudomást venni a blogolás jelenségéről és el tudja dönteni magának, hogy kell-e ez neki. Aki meg nem, az úgysem fog érteni semmit az egészből, esetleg még hibás gondolatai támadhatnak, pl. hogy ez egy értelmes és fontos dolog, hiszen még a tévében is van róla szó. :) Egyébként illene feltenni jótúbra azt a műsort, a bloggerek főként azt a tévét nézik. :)

Na mindegy, az a lényeg, hogy vége lett, én megúsztam simán, mint a katonaságot. :)

Egyébként szerintem nagyon kultúráltan viselte a magyar blogszcéna az egészet, emlékszem amikor <http://www.individualism.ro/> szervezte az első román blogawardsot, akkora flame lett belőle, hogy le is törölte jó időre a blogját (érdekes, most a http://liberalism.ro/-ra küld :)). Szerintem mi egy hét múlva el is felejtjük, de ezt most pozitívumként akartam írni.

Más. Nándika azt írta, hogy az enyémet tartja a legjobb blognak. Hát köszi, remélem lassan felnövök a címhez és abbahagyom a nyüszögést és vele együtt a blogot is. Határozottan javulást érzek a blogokhoz való viszonyomban, bár Csaba biztos megmondhatja, hogy tegnap legalább százszor frissítettem a web-cafet, ami egy kis visszaesés. :) Érdekes lenne látni a tegnapi statisztikáját a web-cafénak, Csaba, nem osztanád meg velünk?

Egyébként meg tényleg vannak jó magyar blogok, amiket érdemes olvasni, blog feszt ide vagy oda.

(És igen, végig azon gondolkodtam, hogy blog feszt azt egybe vagy külön kell írni, de mivel az angolból jön, külön hagytam, bár legszívesebben egybe írtam volna.)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

IT blogok: szerintem sem a nagyközönségre kell bízni hogy, kié a legjobb programozói blog, így csak azt mértük össze ki mozgósított több embert.

kevés blogger: meglepően lassan reagálják le a sajtósok a blogjelenséget, a transindex-en és az erdély.ma-n kívül máshol nincsenek blogok, pedig nyugatabbra már a nagy hírlapok többsége blogokra épül. szerintem ez egyértelműen minősíti az erdélyi magyar újságírás színvonalát.

részletes statisztikáim nincsenek, csak pár órára visszamenőleg.

benkenandor írta...

ne szokd le nyüszörgést, mert akkor leszedlek a topról :D

mzsolt írta...

Ja, minden blogfajta sok kategóriára oszlik, az IT blogokban legjobbat választani olyan, mint eldönteni, hogy a Mac vagy a PC a jobb. Csak ez ugye ilyen geek vonzó klasszikus kategória, de itt nálunk (meg valószínűleg az egész világon is már rég) nem a geekságról szól a blogolás.

A sajtó nem nagyon érdekel, nem olvasok újságokat, ami engem érdekel, megtalálom a neten. Viszont kevés valamire való hírportál van, azon a kettőn kívűl amit említettél már csak egész kicsik vannak, amelyeknek gondolom nincs ideje blogokkal foglalkozni, esetleg a főoldalon csinálják ezt. :)

Nándika: és citromot is kapok? Szeretem a citromot. :)