hétfő, április 23, 2007

szórakoztam

Tegnap végre kipróbáltam a Processinget, akartam volna egy ilyen sakktábla síkot és felette valami blob objektumot forogni, de ma rájöttem, hogy elrontottam a kamera modellt, ugyanis gömbszerű lett sík helyett (látszik is ahogy kidomborodik középen, de nekem tetszik :)), szóval gyorsan összecsaptam a dolgot, blobok sem lettek szépek, csak valami csúnyácska fekete körök 2d-ben, de most nincs több időm rá, szóval gondoltam felteszem. Itt megnézhető mozgásban is. Tényleg, a Processing megoldja a framerate problémát, vagy egyeseknél baromi gyorsan pörög az egész? Szerintem nem oldja meg, szóval lenne még munka rajta és tudom, hogy más ugyanennyi idő alatt C64-en is lekódolja, de muszáj volt egy kis szünetet tartsak a sok komoly dolog mellett. :))

2 megjegyzés:

Credo írta...

Eszerint akkor nekiálltál, ahogy tervezted. Tényleg fisheye-os a perspektíva, de ettől függetlenül jól néz ki. Már nem rémlik (ugye régebben Processingeztem én is pár tesztnyit), hogy a framerate-tel mi a helyzet, de nálam szép sima, nem lassú, nem gyors, nem tearingelő, szerintem szinkronban van a frissítés (csak nagyon lassú gépeken vacakolhat értelemszerűen), talán az updatePixels bevárja a következő frame-et - most lusta vagyok megnézni. :)

mzsolt írta...

Közben megtaláltam, hogy van egy frameRate(int) függvény, ami beállítja a draw() függvény fps-ét és alapban 60-ra van állítva, szóval mégsem fog eszeveszettül pörögni. Mondjuk a belassulás azért sanszos gyengébb gépeken, van pár tangens számolás pixelenként. :)

Ja, nekiálltam, már vagy 3-4 éve tervezgettem, remélem, lassan egyéb projektekre is sor kerül, most éppen blobokat heggesztek, ha véletlenül elkészülnek, felteszem ugyanoda. Jó poén ilyen régi effektekkel szórakozni.