hétfő, április 16, 2007

Ateizmus

Tihamér (nem semmi, hogy a román guglin ő az első, a magyaron meg a második) mostanában sok ateizmusos bejegyzést írt és bár nem olvastam őket, gondoltam, kéne egy alternatív ateista világképet is bemutatni (bár én igazából már a "nem érdekel" kategóriába sorolom magam, vallásügyileg).

Nem akarom Tihamért kritizálni, netán hatni rá (a lehetetlen dolgok közül csak az érdekesekkel foglalkozom néha :)) csak annyit szeretnék leírni, hogy nem csak ennyire feketén-fehéren lehet látni a dolgokat. Nem tudom mit gondol a vallásokról, de szerintem túl komolyan veszi őket. Szerintem nincs az emberben egy igazi genetikailag kódolt "Isten iránti vágy", van viszont egy túlélési ösztön aminek a legjobb módszere az, ha megértjük a környezetünket és fel tudunk készülni az esetleges veszélyforrásokra. A vallás egykor egy plauzibilis elmélet volt a világ dolgainak megértésére (teremtés, születés, halál, stb.) de mostmár vannak jobb elméletek is, amik jobban használhatóak a túlélésért folyó harcban, ilyen pl. a tudomány, ahogy most nagyjából elképzeljük. De ez nem azt jelenti, hogy haragudni kell a vallásos emberekre, mert egy más rendszerben vélik megérteni a világ működését, egyszerűen csak annyi van, hogy nem váltottak, de ez nem azt jelenti, hogy nem jár nekik az orvosi kezelés a tudományos világ részéről, ugyanúgy, ahogy ők sem restek imádkozni értünk, amikor szükségét látják. Kár bántani őket, van elég bajuk úgy is, szerintem egy olyan háborút vívnak, amit csak elveszteni lehet, persze szerintük meg a Mennyország a győzelem, szóval ezt nem fogják belátni, de ez nem baj, hisz nincs a kezükben rég olyan hatalom, amivel igazán árthatnának az emberiségnek és ezektől a dolgoktól már amúgyis elégge elhatárolódtak. A múlt bűneit meg teljesen felesleges számonkérni, egyrészt visszafordítani nem lehet, másrészt nekem, a ma emberének Mozart megéri az összes keresztes háborút oda s vissza. Meg kell szépen várni, míg kikopik a vallás a világból, a nagyon távoli jövőben, amikor már legyőztük a halált és jut mindenkinek saját bolygó amit benépesítsen (már amelyikről sikerült kiírtani előtte a kis zöld emberkéket), nem hiszem, hogy eladható lesz már az akkorra 4-5000 éves Jézus történet. Ha meg nem jön el ez a jövő és kiirtjuk önmagunkat, hát Istenem :), ki mondta azt, hogy az emberiségnek túl kell élni? Nem hiszem, hogy az emberiség túlélése a jó-rossz kategóriákba belefér, szóval jöjjön aminek jönnie kell. Ja, és a majdani antigravitációs kocsikból lehet szídni, hogy mekkora hülyeség ez a kerék nevű találmány, de jelenleg még igencsak jó szolgálatot tesz nekünk. Szerintem így van ez a vallással is, csak lehet pár száz év elcsúszással, ezt mindenki döntse el maga. Szerintem ha valakit ma aggaszt az emberiség jövője (pontosabban a saját jövője) akkor aggódjon inkább az amerikai imperializmus meg a globális felmelegedés miatt, én legalábbis ezt teszem. :))

4 megjegyzés:

Cserebogi írta...

Nem is álmodtam, hogy te ilyent is tudsz, hogy "plauzibilis elmélet"...:)) Hátborzongatóan gyönyörű... :D

Mellesleg: mióta aggódsz te a globális felmelegedés miatt...? :)

Egyébként engem szinte meggyőztél a távoli jövő általad lefestett képének valóságáról. Isten hozott vissza a blogoláshoz.:)

mzsolt írta...

Le fognak minket támadni az arabok a vízért, meneküüüljüüüünk, csak lehetőleg ne New Yorkba, mert abból lesz az új Gyilkos tó. De most komolyan, lesz itt még egy-két érdekes fordulat és valahogy úgy érzem, úgyis mi isszuk meg a levét.

Unknown írta...

Az egyetemen az egyik etikatanárom „toleráns ateista”-ként definiálta magát — na, ez is valami olyasmi álláspont. :)

mzsolt írta...

Hehe. Igazi ateistának lenni túl fársztó és kontraproduktív. :)