szombat, október 30, 2010

izék

Felröppent ez a hír, hogy a SonyEricsson készít PSP telefont, még egy elég jó kép is volt róla, itt van.
Ez elég nagy királyság lenne szerintem, végre egy telefon, amin rendesen lehetne játszani. :) Sajnos nem valószínű, hogy életképes lenne, 1 dolláros appokból jó sokat el kell adni, hogy kihozza a szokásos veszteséget a hardveren, amit a konzoloknál általában be kell vállalni. Nagy exkluzív címek meg valószínűleg nem lesznek rá, azokat a PSP2-re tartogatják. Amire szintén kíváncsi vagyok, mert bizonyára bikaerős lesz (1 giga ram, wow), lehet, hogy lesz esélye megfordítani a piacot? Igaz, hogy az iPhone4-ben is van fél giga ram, de annak tizedét használhatja egy játék, ha valamennyire is kompatibilis akar lenni a régebbi generációkkal, meg az operációs rendszerrel is jóban akar lenni. Ugyanakkor persze jó kérdés, hogy mennyit lehet kezdeni egy 3 collos kijelzővel... Meg az is jó kérdés, hogy mennyi ram lesz az iPhone5-ben, szerintem legalább 1 giga, mostmár nem állhat meg az Apple, nyomni kell, mert a sok kis Android gyártó nem átall évente többször is hardvert frissíteni és mindig van 1-2 csúcs modell. Igazából én még a Microsoftnak is drukkolok (egy kicsit).

Más. A kínaiak átvették a vezetést a szuperszámítógépek versenyében, 2.5 petafloppal, persze mindent amerikaiak terveztek a gépben, de valószínűleg keleten gyártanak (nem néztem utána), viszont az összekötő síneket már kínaiak tervezték. Pont jókor jön egy jó kis verseny, tippeljünk egyet most hamarjában, fél éven belül még nem dől meg a kínai trón, de egy év múlva már biztosan, ha nem amerikaiak döntik meg, akkor japánok.

Nincsenek megjegyzések: