szombat, október 21, 2006

Carmen














Tegnap este voltunk (heten) operában, a Carment néztük meg. Nekem nagyon tetszett az előadás, habár ehhez valószínűleg az is hozzájárult, hogy már legalább 4-5 hónapja nem voltam. Talán a végéről írnék egy kicsit. Szóval ugyebár az utolsó felvonás nagyrésze arról szól, hogy Don José meg kell ölje Carment, ezt általában egy késsel szokta megtenni. Emlékszem még jó régen egyik előadáson a magyar operában Don José azzal kezdte, hogy eldobta a kését és én kezdtem aggódni, hogy akkor most mégsem fog meghalni Carmen, de aztán egy ilyen bika szarvakkal felszerelt kerekes valaminek taszította neki és elvileg ugye a bika szarva ölte meg Carment, akkor nagyon tetszett a rendező talányossága. Azóta láttam már késes meg bika szarvas megoldásokat is, a román operában is, ezért most amikor Don José megint eldobta a kését és persze megfigyeltem, hogy betolták azt a szarvas szekeret vagy mit, már csak azt figyeltem, hogy mennyire közel megy Carmen az alkalmatossághoz ami a halálát okozza. De aztán váratlan fordulat következett, amikor Carmen eldobta a gyűrűt, Don José nem átallott felvenni a kést a földről, úgy látszik, határozatlan jellem és még fogta is a fejét, hogy nem tudja, mi történik. Aztán annak rendje és módja szerint hasba szúrta az aréna bejárata felé szaladó Carment. A végén meg a saját gyűrűjét is felhúzta az ujjára, szóval megint egy újabb rendezői bravúrnak lehettünk tanúi. Ja, egyébként feliratozták is, szóval mostmár minden apró részletre oda lehetett figyelni a kettejük nem túl rózsás kapcsolatából, de én nem nagyon akartam, eléggé elvonja a figyelmet ez a multimodális kogníció. :)))

Utána mentünk sörözni és játékokról meg egyéb hülyeségekről beszélgettünk egy pici asztalnál öten. És még legyen komoly az ember és foglalkozzon komoly dolgokkal. :))













Más. A koreaira általában a parkon keresztül szoktam menni, most láttam egy ilyen levél eltakarító bácsit, akinek a hátán van valami kis benzines motor és sűrített levegőt fúj ki egy csövön. Egyből a Dune2-ből a Harkonnen katona jutott eszembe, mondjuk lehet az is hozzájárult, hogy Gods intro szólt a headsetben, egész úton. TO THE WATERFALL. Yeeeeeah.

Nincsenek megjegyzések: