szombat, szeptember 23, 2023

a számítógépes játékok elviselhetetlen könnyűsége

Megy most egy ilyen mém a tuitteren, hogy az emberek listázzák a kedvenc 25 játékukat. Persze a 25 kevés, vagy sok, nem lehet 25 dolgot egyformán szeretni. Meg az én esetemben, lassan 30 éve játszom, nagyon másról szól ma egy játék mint egy ős C64-es stuff. Szóval itt a listám. És mivel a blog a platform ahova leírom a gondolataimat is, némi magyarázat is jön.


Persze közben rájöttem, hogy kimaradt pár fontos játék, mint a Half Life 2, meg a Portal, meg persze a Halo az egész sorozatot jelenti (a 6-ost leszámítva mindegyikkel játszottam), ugyanúgy a GTA3 is az összes GTA-t jelenti (a Chinatown Wars-t leszámítva mindegyikkel játszottam). Meg a Tomb Raider is mindhárom új TR-t jelenti. Meg a Quake is lemaradt, mert az nem volt meg anno, csak nem olyan rég vittem végig az első epizódot. Meg persze még nagyon sok játék van, ami anno nagyon bejött, de most már nem jut eszembe.

Van néhány olyan is a listán, ami inkább elvi megfontolásból van rajta. Ugye akartam mindenképpen néhány C64-es játékot, a Flimbo's Quest ugye könnyű választás, az első játék amivel játszottam és örök kedvenc is. De utána gondban lettem, mert sok játékot kipróbáltam, de általában nem jutottam messze velük, elég frusztrálóak tudtak lenni akkor is, meg most is. Persze attól élveztem nagyon a játékot, de azért mégsem mondhatom, hogy befejeztem őket, ezért nincs meg a teljes képem a játékról. Szóval ilyen szórakoztató de nagyon frusztráló játékként került be a Cauldron, vagy ahogy mi ismertük akkor, a Hexenküche. Igazából eredetileg Mission Impossible-t akartam, de annak nem tudom hogy nézett ki a borítója és nem akartam rossz képet választani, nem volt egyértelmű a dolog.

A Prince meg a Golden Axe voltak a bevezető játékok a PC-s korszakomba, meg a North and South is, csak az későn került be és nem lehet beszúrni a listába és lusta voltam rendezgetni. A Prince-t nem is fejeztem be én soha, bár lehet, hogy amikor a könyvet olvastam róla, akkor meg igen, de az is már vagy 15 éve volt. Egyébként a játékok nagy részét a listán befejeztem, az LBA talán amit még nem fejeztem be, de imádtam azt a játékot, még ha nem is jutottam vele nagyon messzire. Egyébként nyekezáltam, hogy az vagy az Alone In The Dark 1 kerüljön be, mert ez utóbbit befejeztem, de csak sokkal a 90-es évek után és akkor is csak leírással.

Ja igen, bár az FF6 a kedvencem, azért az FF7-et és FF9-et is végig toltam, azokat is ide kell számítani. Nyugati rpg-t talán nem is játszottam soha végig, jó lenne pótolni.

Ami még nagyon hiányzik, az a Lucas Arts kalandjátékok, a Monkey Island, a DOTT, a Full Throttle, a The Dig, a Grim Fandango. Ezek is mind ott vannak a bakancs listámon, de sajnos anno kimaradtak, most meg nincs időm rájuk, de remélem egyszer sikerül sort keríteni rájuk. Remélem értékelni tudom majd a humorukat.

ÁÁÁÁ, Lemmingset mindenképpen akartam még, meg ha jól meggondolom a Prehistorik 2-nek is vastagon ott a helye, bár azt sem sikerült befejezni.

A Warcraftok közül is a 2-st sokkal többet játszodtam mint az 1-est, de az 1 volt ami igazán meghozta a kedvem a stílushoz és bár jó volt a Dune2 is, azért nem kedvenc, mert elég lassacskán ment a kezelése.

Nem tudom igazán leírni, hogy mit jelent nekem ez a sok játék, az tuti, hogy fejben valahogy ott maradtam ezeknek a játékoknak a világában. Ha jól meggondolom, egyáltalán nem olyan jó döntés az, hogy most olyan sok időt szánok egy saját játék készítésére, mert sem olyan jó nem lehet soha, amilyent én szeretnék, az sem kérdés, hogy képes vagyok-e technikailag megoldani, mert elég idővel bármilyen feladatot meg tudok oldani amelynek nincsenek elméleti akadályai és ráadásul még csak nem is töltöm a szabad időmet azzal amit a szívem mélyén imádok, a régi játékok nyúzásával. Jobb ha abbahagyom ezt most, mert az írni se fogok soha úgy tudni ahogy szeretnék és hasznosabb dolgoktól veszi el az időt.

Demó.

Zene.

Nincsenek megjegyzések: