vasárnap, december 22, 2024

az játék előrehaladottáról

Készítettem új vidiót.

Arról van szó, hogy integráltam egy prolog interpretert a játékba. Igazából, ezt már régebben megcsináltam, csak nem volt kedvem vidiót készíteni, gondoltam, hogy készítek valami szép kis épületet vagy labirintust vele és akkor majd beszámolok róla, de aztán nagyon megcsúsztak a dolgok az utóbbi hetekben és gondoltam, hogy jobb lesz megcsinálni a vidiót most, mint hagyni a következő évre csúszni.

Az, hogy miért jó egy prolog interpreter, most nem lesz bővebben kifejtve. A lényeg az, hogy most úgy gondolkodom a pályagenerálásról, mint egy fix rácson mindenféle részletek elhelyezése (persze ettől még a rács szerkezet nem kell könnyen észrevehető legyen, majd mutatok példát). A részletek viszont több információt kell figyelembe vegyenek, mint annyit, hogy éppen ki teszi le őket, mondhatni környezetfüggőek kell legyenek. Szóval akkor miért is nem készítettem környezetfüggő nyelvet a generáláshoz? Hát azt nem is olyan egyszerű kifejezni nem rácsszerkezeten (a wave function collapse is rácsszerkezeten műxik). A lényeg az, hogy prologgal gyorsan lehet kifejezni mindenféle kombinatorikus problémákat és ezzel szépen lokálisan lehet modellezni a kis részletecskéket (úgy kell rá gondolni, hogy van sok szoba és a részletek az ablakok a falakon, amelyeket nem unalmas helyekre kell tenni, ugyanakkor két egymást érintő falra ugyanoda kell tenni az ablakot, másképp nem ablak :)).

Szóval, hogy mutassam, hogy tényleg prolog van, egyrészt ott van a kódja a legújabb teszt rövid vidiónak, másrészt meg a klasszikus gazda, farkas, juh, káposzta feladatot oldottam meg, amelyben a gazda mindent át kell vigyen a folyó másik oldalára úgy, hogy a végén mindent ő ehessen meg, ne az egyéb aktorok egymást (csak a káposzta nem eszik meg semmit). Ezt a vidiót is összecsaptam, de hát nem volt értelme modellezni őket szépen, mert nem lesznek gazdák meg farkasok a játékban, legalábbis nem az elsőben. Hacsak, nem termekkel reprezentálom őket, amelyek egymást bennfoglalják és mozgatják...

Nagyon reméltem még az év elején, hogy idén befejezem a játékot, de sajnos nem jött össze, de jövőre most már tényleg le kell tudni. Utána majd szépen lassan elmagyarázok megint mindent elölről, a megértés úgyis csak a végéről indulhat egy folyamatnak.

Most akkor nekifogok windowsra portolni a játékot, kíváncsi leszek, hány napot fog tartani...

Nincsenek megjegyzések: