csütörtök, július 17, 2008

Új vinyó

Úgy tűnt, bedöglött a régi Samsung vinyóm (adott már ilyen jeleket az utóbbi napokban, meg aztán, lassan 8 éves lesz, ha jól emlékszem, első év vége felé vettem az akkori új gépet), hát felkerekedtem 6 után, hogy végre vegyek egyet, a neten megnéztem, olcsónak tűnt, de sajnos egyetlen számtech üzlet sem volt nyitva, kénytelen voltam elmenni a mallba. Az egyik nagy üzletben, csak GTA4-ező srácok meg külső vinyók voltak (már azokból a dolgokból, ami érdekelt éppen :)), a másikban volt, kicsit drágábban, de nagyon elkapott a vinyó vehetnék, úgyhogy megvettem egy ultra ata-s (az én gépemben még nincs s-ata és már nem is lesz :)) seagate barracudat, 160 gigásat. Ha ez is kitart annyit, mint a régi, az jó lesz, 5 év garanciát vállaltak rá, mondjuk a gépben levő másik vinyó mellé tettem pont, remélem nem sütik meg egymást, szellőzés nuku a házamban, igaz, az is lassan 5 éves lesz, akkor még nem volt divat. Persze nem valószínű, hogy a többi komponens kibírja azt az időt. Bár lehet, hogy várok még 25 évet, és egy ilyen 10 petaflopos szuperszámítógép asztali verziójára váltok legközelebb. :) Egyébként ahhoz képest, hogy bedöglöttnek könyveltem el, néhol 25 megával tudtam átmásolni az adatokat a régiről az új vinyóra, szóval lehet kicsit elsiettem a dolgot. :)

1 megjegyzés:

Credo írta...

Jobb az óvatosság. Nálam is most elég sok olyan HDD van, amin meglódultak a bad sectorok, aztán meg is álltak. Akad olyan is, ami már tényleg az utolsókat rúgta, aztán particionálás, formázás és némi használat után eltűnt róla minden SMART hiba, azóta is megy. Ezek néha, helyszűke esetén még jól jönnek, meg backupolni, de ha furcsa jelek vannak, jobb így kivonni a HDD-t a fő forgalomból, lefokozni kiegészítőnek munkaeszközből.

Apropó GTA4, ma már hozta egy PC-s magazin is, hogy lesz PC-re, még mindig nem egészen hivatalos, nagy lapok és cégek nem erősítették meg, de ez már elég komoly jel.